خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/16 - 17:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
با حضور جلالی و اعضای شورا؛

نشست شورای پژوهشی مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد

نشست شورای پژوهشی مرکز پژوهش های مجلس با حضور رییس و شورای پژوهشی این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 16 اردیبهشت ماه) با حضور کاظم جلالی رییس مرکز و اعضای این شورا برگزار شد.



شایان ذکر است در این نشست محمد جعفری، سیدهادی بهادری، حیدرعلی عابدی، سعید باستانی، اسفندیار اختیاری، داریوش اسماعیلی، حسن سبحانی، ایروان مسعودی اصل، محمد قاسمی و حسین افشین به عنوان اعضای شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.



گفتنی است در این نشست خط‌مشی‌ها و سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



کاظم جلالی در این نشست با اشاره به اقدامات پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس براساس راهبردهای مجلس دهم و اولویت‌هایی که از سوی جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست مجلس تعیین شده است، حرکت می‌کند.



وی افزود: در شرایط فعلی و پس از خروج یک جانبه و خارج از عرف آمریکا از برجام، مرکز پژوهش‌های مجلس نخستین مرکز پژوهشی حاکمیتی بود در زمینه تحریم‌ها کار کارشناسی بعمل آورد و گزارش‌های مطلوبی همچون « هنر تحریم‌ها نگاهی از درون میدان» و «برنامه فعالانه ضدتحریم» را تهیه، تدوین و منتشر کرد.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور و در مقابله با تحریم‌ها همه نهادها و دستگاه‌ها باید با مردم در کنار یکدیگر باشند، تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در شرایط فعلی کشور به ویژه در بحث‌های مرتبط با بازار ارز، نقدینگی، تورم و تحلیل شرایط اقتصادی و همچنین مقابله با آثار تحریم، با همت مضاعف در کنار دولت و مجلس و سایر دستگاه‌ها حضور دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان و کارکنان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس با رهبر معظم انقلاب و جمله ایشان مبنی‌بر اینکه «مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز خوبی است و امکان کارشناسی خوبی در این مرکز متمرکز است و باید از آن حداکثر استفاده بشود»، یادآور شد: طی نامه‌ای از بذل عنایت و بیانات روح‌بخش مقام معظم رهبری تقدیر نمودم و این جان و نیروی دوباره‌ای که رهبر معظم انقلاب در کالبد مرکز دمید باعث شد تا کارکنان و پژوهشگران مرکز با انگیزه‌ای دوچندان و با روحیه‌ای جهادی و انقلابی به فعالیت خود ادامه دهند.



شایان ذکر است در پایان این نشست، گزارش‌های در دست تهیه و در حال تدوین مرکز مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسبی جهت ادامه این روند اتخاذ شد.

 



 

  • کد خبر : 257165
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار