خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/07 - 17:27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
جلالی در نشست مشترک با مدیران سازمان مدیریت صنعتی کشور؛

معیاری برای صلاحیت حرفه‌ای در حوزه مدیریتی کشور نداریم

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از مشکلات اساسی کشور را خلاءهای مدیریتی دانست و گفت: متاسفانه در کشور معیاری برای صلاحیت حرفه‌ای در حوزه مدیریتی نداریم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت صنعتی امروز (شنبه 7 مرداد ماه) با حضور کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس،‌ سیدحسن شفتی رییس هیات مدیره و محمدعلی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور و اعضای هیات مدیره این سازمان و معاونان دو طرف برگزار شد.



جلالی در این نشست با بیان کارکرد سازمان مدیریت صنعتی، گفت: ظرفیت مطلوبی برای کار در سازمان مدیریت صنعتی و همکاری با این مجموعه در عرصه تقنین و نظارت وجود دارد که زمینه تعامل گسترده‌ای با مرکز پژوهش‌های مجلس ایجاد خواهد کرد.



وی یکی از مشکلات اساسی کشور را خلاءهای مدیریتی دانست و تصریح کرد: باید برای اداره نظام مدیریتی کشور مدیرانی کارآمد، متخصص و مجرب تربیت کنیم.



نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،‌ تاکید کرد: باید یکی از اولویت‌های همکاری دوجانبه مرکز و سازمان مدیریت صنعتی برنامه‌ریزی و تهیه مدلی در جهت تربیت مدیران و متخصصان کارآمد باشد‌.



وی در ادامه تبادل تولیدات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت صنعتی، ‌تعریف کارهای مشترک در قالب کار گروهی و آموزش را از زمینه‌های اصلی همکاری‌های دوجانبه دانست.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این مرکز تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترکی با دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان تامین اجتماعی،‌ پژوهشگاه نیرو، دانشگاه شهید بهشتی و مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور به امضا رسانده است، تاکید کرد: همکاری‌های مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان مدیریت صنعتی کشور به تقویت امر پژوهش در قانونگذاری منجر خواهد شد که نتیجه آن تصویب قوانین کارآمدتر در کشور است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بحث تولید علم و آموزش دو موضوع مجزا از همدیگر هستند، ‌گفت:‌ متاسفانه مدرک گرایی مشکلاتی را برای سیستم آموزشی و مدیریتی کشور به وجود آورده است.



وی با بیان اینکه معیاری برای صلاحیت حرفه‌ای در حوزه مدیریتی نداریم،‌ تصریح کرد: باید معیارهایی برای مدیران کشور در سطح کشوری، استانی و شهرستانی تعیین کنیم و اگر بتوانیم این کار را به سامان برسانیم خدمت بزرگی به کشور کرده‌ایم.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان تصریح کرد: تشکیل کارگروهی بین مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان مدیریت صنعتی می‌تواند زمینه تعامل و همکاری گسترده‌ای میان دو مجموعه ایجاد کند که جمع‌بندی این همکاری می‌تواند به امضای تفاهم‌نامه و انجام کارهای مشترک منتهی شود.



سیده فاطمه حسینی در این نشست با بیان اینکه در سیاستگذاری در مجلس کم‌وکاستی‌هایی در زمان‌بندی و کارکرد خانه ملت داریم، گفت: متاسفانه افراد کمی از بخش خصوصی به مجلس راه پیدا می‌کنند که این نگاه و توجه به این بخش مهم را کاهش می‌دهد.



نماینده مردم تهران،‌ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: آموزش مدیران می‌تواند به کارآمدی بیشتر آنها کمک کند که برای این مهم می‌توان از ظریت سازمان مدیریت صنعتی استفاده کرد.



سیدحسن شفتی با بیان اینکه مشکلات کشور اکنون مدیرت است، تصریح کرد:‌ اگر بهترین قانون‌ها را هم در مجلس تصویب کنیم و مدیریت صحیحی نداشته باشیم در اجرای قوانین با مشکل روبرو خواهیم شد.



وی با بیان اینکه متاسفانه نظام آموزشی کشور به سمت مدرک گرایی گرایش پیدا کرده است،‌ گفت: کشور دچار بیماری مدرک گرایی شده است.



شفتی صلاحیت حرفه‌ای را واژه‌ای مقابل مدرک گرایی دانست و تصریح کرد: نداشتن صلاحیت حرفه‌ای مشکلات عدیده‌ای برای کشور می‌تواند به وجود بیاورد.



رییس هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی کشور،‌ تاکید کرد: متاسفانه موضوع صلاحیت حرفه‌ای در دنیای مدرک گرایی غرق شده است.



گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد تا با تشکیل گروهی توسط نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت صنعتی کشور زمینه همکاری دوجانبه و تهیه و تدوین تفاهم‌نامه همکاری مشترک فراهم شود.



 



 

  • کد خبر : 206103
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار