خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/09 - 16:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرد؛

فن حکمرانی؛ فن توسعه انسانی

گزارش کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس با عنوان فن حکمرانی؛ فن توسعه انسانی منشر شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ دفتر مطالعات بنیادین حکومتی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی با عنوان فن حکمرانی؛ فن توسعه انسانی،‌تهیه و منتشر کرد.



گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که با محوریت فن حکمرانی طراحی شده است درصدد برآمده تا راه‌حلی برای مسئله دشوار حکمرانی پیدا کند.



گزارش حاضر در فهم و ایجاد مسئله از امکانات عقل سیاستی و فنی برای تأمین هدف فن حکمرانی کمک گرفته شده است، ضمن اینکه در این پژوهش تلاش شده فن حکمرانی در زوایای مختلف بررسی شود تا نیازهای این هدف بزرگ تأمین شود.



شایان ذکر است در این پژوهش گفته شد انسان موضوع اصلی حکمرانی و حکمرانی سراسر فن است. در این بخش انسان سیاسی همراه با ذهن سیاستی و فنی مورد توجه بوده و همزمان از سه عقل سیاسی، سیاستی و فنی برای فهم و طرح فن حکمرانی به‌مثابه قانون سیاسی استفاده شده است. با این فرض برای انسان سیاسی، قانون سیاسی وضع شده و این قانون در حاکمیت سیاسی اصالت یافته است. بر این اساس زمانی که از فن حکمرانی سخن گفته می‌شود مقصود قانون فنی است که با اجرای فنی آن فن حکمرانی تحقق می‌یابد. با این‌ اصل فن حکمرانی در عمل فن سیاست‌ها و فن قانون‌هاست. در این صورت مجریان با اشراف بر این فنون و اصول فنی درصدد راهبری و تنظیم‌گری سیاست‌ها برمی‌آیند تا کشور را در مسیر توسعه پایدار همه‌جانبه انسانی قرار دهند.



 



 

  • کد خبر : 225292
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار