خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/23 - 13:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها

دیدار نگاهداری با سفیر مجارستان/ زمینه های مساعد همکاری علمی بین ایران و مجارستان وجود دارد

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس در دیدار با زولتان وارگا هاسونیچ سفیر مجارستان بر ضرورت گسترش همکاری های علمی بین ایران و مجارستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس، بابک نگاهداری رئیس این مرکز با زولتان وارگا هاسونیچ سفیر مجارستان در تهران دیدار و بر ضرورت گسترش همکاری های علمی بین ایران و مجارستان تاکید کرد.



زمینه‌های همکاری گسترده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان وجود دارد



بابک نگاهداری در این دیدار با اشاره به اینکه نزدیک یک قرن روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان می گذرد، گفت: امیدواریم تا در آینده شاهد گسترش روابط و تعاملات بین دو کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی افزود: زمینه‌های همکاری گسترده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و علمی وجود دارد که امیدواریم با دیدارها و گفتگوهای دوجانبه بین مسئولان دولتی و پارلمانی دو کشور، این زمینه‌ها فعال شود، حضور نزدیک به 2500 نفر دانشجوی ایرانی در مجارستان را نشان دهنده زمینه‌های مساعد همکاری علمی بین دو کشور است.



تلاش برای تعامل و تبادل تجربیات مرکز  پژوهش های مجلس با مراکز علمی و دانشگاهی دیگر



وی در ادامه با اشاره به سازوکار فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌ها با بیش از ربع قرن فعالیت در ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره‌ای به مجلس شورای اسلامی امروز به عنوان بازوی مشورتی قوه مقننه و یکی از مهمترین مراکز پژوهشی کشور مطرح است.

رییس مرکز پژوهش‌‎های مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این مرکز همکاری‌های نزدیکی با سایر مراکز پژوهشی کشور دارد، توضیح داد: در تلاش هستیم تا زمینه تعامل و تبادل تجربیات این مرکز با مراکز علمی و دانشگاهی دیگر را نیز فراهم آوریم.



25 سال فعالیت کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جای بالندگی دارد



زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در تهران، نیز در این دیدار با اشاره به سطح روابط دو کشور ابراز تاکید کرد: امیدوارم مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان گسترش پیدا کند.

وی افزود: 25 سال فعالیت کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جای بالندگی دارد.

سفیر مجارستان در تهران، با اشاره به کارکرد و نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در ارائه خدمات مشاوره‌ای به قوه مقننه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و گفتگو زمینه تبادل تجربیات در حوزه کار پژوهش‌ پارلمانی ایجاد شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 340078
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار