خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/26 - 14:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها

دیدار خداحافظی دبیر کل اتحادیه بین المجالس اسلامی با کاظم جلالی

دبیر کل سابق اتحادیه بین المجالس اسلامی پس از پایان ماموریت 10 ساله خود در این اتحادیه، با رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته اجرایی بین المجـالس اسـلامـی دیدار و خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمود ارول قلیچ دبیر کل سابق اتحادیه بین المجالس اسلامی پس از پایان ماموریت 10 ساله خود در این اتحادیه، امروز (چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه) با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته اجرایی بین المجـالس اسـلامـی دیدار، گفتگو و خداحافظی کرد.



کاظم جلالی در این دیدار اتحادیه بین‌المجالس اسلامی را نهادی نوپا و جوان در عرصه دیپلماسی پارلمانی دانست و گفت: باید تلاش شود تا از ظرفیت ارزشمند اتحادیه بین‌امجالس اسلامی که تنها نهاد پارلمانی جهان اسلام است برای تقویت روابط و مناسبات بین کشورهای اسلامی استفاده شود.



وی با بیان اینکه امروز منطقه درگیر افراطی‌گری و زیاده‌خواهی‌های تروریسم و حامیان آنهاست، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا تروریسم، جهان اسلام را از اهداف واقعی خود دور کند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، فلسطین را موضوع اصلی و اساسی جهان اسلام دانست و ‌خاطرنشان کرد: یکی از اهداف تروریست‌ها و صهیونیست‌ها در حمایت از تروریسم در منطقه، دور کردن نگاه‌ها و اذهان جهان اسلام از مسئله فلسطین است.



وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم تا هیچ مسئله‌ای جهان اسلام را از اولویت اساسی خود که همانا مسئله فلسطین است،‌ دور کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد:‌ انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف اقدامنی نابخردانه بود که باید کشورهای اسلامی در پاسخ به آن به درستی موضع‌گیری کنند.



وی افزود: امروز جهان اسلام به ویژه در موضوع فلسطین بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و هم‌صدایی نیاز دارد.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ایستادگی و مقاومت را رمز پیروزی فلسطین و جهان اسلام بر ضد صهیونیست‌ها دانست و تاکید کرد: نشست اخیر کمیته فلسطین در تهران صدای رسای حمایت از مقاومت فلسطین در تقابل با اقدام ترامپ بود.



وی همچنین از زحمات 10 ساله محمود ارول قلیچ به عنوان دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس اسلامی تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا تجارب ایشان در عرصه‌های کاری دیگر به تقویت کارکردهای جهان اسلام منتهی شود.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده ‌ای نزدیک جایگاه اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در عرصه بین‌المللی در راستای حمایت از حقوق کشورهای جهان اسلامی، ارتقا یابد.



محمود ارول قلیچ نیز در این نشست با تشکر از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌ها و همکاری‌های مستمر جلالی در فعالیت‌های اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین و مهمترین نقش را در پیشبرد اهداف این اتحادیه داشته است.



دبیر کل سابق اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و تاثیر گذاری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دارد.

 

  • کد خبر : 244787
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار