خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/15 - 19:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
در جریان حضور جلالی و گروه روابط پارلمانی ایران و اروپا در بروکسل انجام گرفت؛

بازدید اعضای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از پارلمان اروپا و کتابخانه و مرکز تحقیقات این پارلمان

رییس و اعضای گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سیاسی و مسئولان پارلمان اروپا عازم بروکسل شده‌اند، از مجموعه پارلمان اروپا، کتابخانه و مرکز تحقیقات این پارلمان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کاظم جلالی رییس و اعضای گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سیاسی و مسئولان پارلمان اروپا عازم بروکسل شده‌اند، صبح امروز پنج شنبه (15 شهریورماه) با حضور الکه مالون رئیس کتابخانه و مرکز تحقیقات پارلمان اروپا از صحن، کتابخانه و دفتر پژوهش و تحقیقات پارلمان اروپا بازدید کردند.



بنابراین گزارش دفتر پژوهش و تحقیقات پارلمان اروپا تاثیر قوانین را مورد ارزیابی قرار داده و بازخوردهای آن را بررسی می کند و این بازخوردها هنگام بازبینی قوانین مورد استفاده می گیرد.



همچنین دفتر پژوهش‌های پارلمان اروپا در خصوص تمام موارد مورد بررسی پارلمان اروپا گزارش ارائه می‌کند و به دلیل اینکه هر 5 سال حدود نیمی از نمایندگان تغییر می‌کنند، دفتر پژوهش‌ها به عنوان حافظه پارلمان عمل می‌کند.



گفتنی است رئیس کتابخانه و مرکز تحقیقات پارلمان اروپا را معاون پارلمان تعیین می‌کند و بخش عمده کارکنان آن را پژوهشگران تشکیل می‌دهند که جهت ورود به این مرکز، پژوهش‌گران ابتدا آزمون داده و سپس از آنها مصاحبه گرفته می‌شود.



این گزارش می‌افزاید سهمیه نمایندگی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بر اساس جمعیت‌، رشد اقتصادی و مساحت کشورها تعیین می‌شود و برخی جلسات در استراسبورگ و برخی نیز در بروکسل برگزار می‌شود.



شایان ذکر است در پایان دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از مجموعه پارلمان اروپا، تفاهم‌هایی برای ایجاد توافقات مشترک به منظور همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وکتابخانه و مرکز تحقیقات پارلمان اروپا انجام پذیرفت.

شایان ذکر است در این بازدید غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز پیمان سعادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، اتحادیه اروپا و آکردیته در لوکزامبورگ، حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 260894
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار