خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/26 - 17:24
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
با حضور جلالی و رییس مرکز پژوهش های پارلمان ملی کره جنوبی انجام گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره جنوبی

تفاهم نامه همکاری مشترک مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره جنوبی به امضای روسای دو مرکز رسید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک مراکز پژوهش‌ پارلمانی ایران و کره‌جنوبی با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک از سوی کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و لی نایی یونگ رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ملی کره‌جنوبی، برگزار شد.



کاظم جلالی در این نشست با اشاره به روابط خوب و مثبت دو کشور ایران و کره‌جنوبی از گذشته تا به امروز، ‌توسعه این همکاری‌ها را گامی مثبت در جهت تحکیم روابط دو جانبه دانست.



وی با اشاره به سطح مطلوب همکاری‌های دو کشور ایران و کره‌جنوبی قبل و بعد از تحریم‌ها، یادآور شد: نگاه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کره‌جنوبی است و امیدوارم تا این روند با پیگیری مسئولان دو کشور به نتایج قابل قبولی بینجامد.



نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات، ‌اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی سطح همکاری‌های پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی را مطلوب دانست و بر لزوم تقویت این روابط تاکید کرد.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سابقه همکاری‌های این مرکز با مرکز پژوهش‌‌های پارلمان ملی کره‌جنوبی،‌ تصریح کرد: روند این همکاری دوجانبه می‌تواند به پیشبرد امور پژوهشی و کارشناسی و به کارگیری و آثار مثبت آن در امر قانونگذاری منتهی شود.



وی با بیان اینکه گزارش‌های خوبی در مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص توسعه کره‌جنوبی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: مدلسازی روند توسعه‌ کشورهای مختلف به ویژه کره‌جنوبی گامی مثبت در تسریع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.



جلالی با اشاره به همکاری‌های مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مراکز علمی و دانشگاهی داخل کشور، روند این همکاری‌ها را رو به گسترش خواند و توضیح داد: در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستیم تا از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها،‌ مراکز علمی، اساتید، نخبگان، انجمن‌های علمی و مراکز دانش‌بنیان در جهت قانونگذاری کارآمدتر استفاده کنیم.



وی با بیان اینکه با پیشرفت کشورها نیاز به امر پژوهش در قانونگذاری بیشتر احساس می‌شود،‌ گفت: به دلیل پیچیدگی‌های قانونگذاری مراکز پژوهش‌ پارلمانی نقشی مثبت در قانونگذاری کارآمدتر دارند و تبادل تجارب بین مراکز پژوهش پارلمانی به تقویت این امر کمک خواهد کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آثار قانونگذاری در زندگی مردم مشاهده خواهد شد، تاکید کرد: تصویب قوانین با پیشتوانه کار کارشناسی و پژوهشی برآیند و نتیجه مثبت قوانین در جامعه را به همراه خواهد داشت.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره‌جنوبی این همکاری را زمینه‌ساز تبادل تجربیات و توسعه اثربخشی امر پژوهش در روند قانونگذاری دو کشور دانست.



لی نایی یونگ رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ملی کره‌جنوبی نیز در این نشست با تقدیر از تدوین و تهیه تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک میان مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره‌جنوبی این اقدام را گامی مثبت در گسترش همکاری‌های دو مرکز دانست.



وی با اشاره به همکاری‌های گذشته مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره‌جنوبی و با تاکید بر لزوم انتقال تجربیات دو مرکز، ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد آثار مثبت این همکاری دوجانبه باشیم.



وی همکاری‌های دو کشور ایران و کره‌جنوبی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها در آینده به صورت گسترده‌تر به ویژه در بخش‌های اقتصادی توسعه یاید.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ملی کره‌جنوبی امر قانونگذاری را مهم و حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: در دنیای امروز نیاز به پژوهش در قانونگذاری بیشتر از گذشته احساس می‌شود چراکه می‌توان قانون‍های دقیق‌تر و کارآمدتری را در پارلمان‌ها به تصویب رساند.



شایان ذکر است در پایان این نشست که با حضور محمد قاسمی معاون پژوهش‌های اقتصادی، علی اخوان بهبهانی معاون اجرایی،‌ مهدی مهدویان صدر مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و معاونان مرکز پژوهش‌های پارلمان ملی کره‌جنوبی برگزار شد،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک دوجانبه به امضای دکتر کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و لی نایی یونگ رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ملی کره‌جنوبی رسید.

شایان ذکر است نخستین تفاهم‌نامه همکاری مشترک مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره‌جنوبی در تیرماه 1393 به امضای روسای دو مرکز رسید.



 

  • کد خبر : 239414
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار