خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 15:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش می‌دهد؛

ارزیابی میزان تحقق اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در قانون بودجه 1402

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی میزان تحقق اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در قانون بودجه 1402 را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «ارزیابی میزان تحقق اعتبارات وزارت ورزش و جوانان ذیل قانون بودجه ۱۴۰۲ در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲» آورده است که قانون بودجه مصوب وزارت ورزش و جوانان به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد این دستگاه اجرایی محسوب ‌می‌شود که از طریق آن می‌توان به میزان تحقق و پیشروی سیاست‌های تعریف شده وزارتخانه پی برد؛ در این راستا بررسی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حائز اهمیت است. لذا مسئله اصلی گزارش حاضر نیز ارزیابی وضعیت تحقق اعتبارات تخصیص داده شده و عملکرد متناظر با آن در وزارت ورزش و جوانان ذیل قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است.



در این گزارش مطرح می‌شود که مطابق گزارش دریافتی از وزارت ورزش و جوانان پیرامون ارزیابی عملکرد بودجه سال ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۴۰۲.۰۹.۱۵ از میزان تخصیص ۹ ماهه اعتبارات به تفکیک هزینه‌ای و سرمایه‌ای نشان ‌می‌دهد که به‌طور میانگین تنها حدود ۵۰ درصد از اعتبارات هزینه‌ای و حدود ۱۴ درصد از اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای تحقق یافته ‌است.



هیچ‌یک از اعتبارات پیش‌بینی‌ شده برای ردیف‌های متفرقه انتقال‌یافته بند «ح» تبصره «۶» موضوع ماده (۴۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و کمک به توسعه ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی در بخش‌های دولتی و غیردولتی، حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی داخلی و صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی کشور تحقق نیافته است.



این گزارش ادامه می‌دهد؛ بررسی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ نشان ‌می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد بندهای تبصره بودجه سال ۱۴۰۲ مرتبط با وزارت ورزش و جوانان دارای عملکرد مطلوب یا قابل بررسی نیستند. عمده ایراد مطرح شده حول تبصره‌های مذکور وزارت ورزش و جوانان، این است که در بسیاری از موارد عدم تخصیص اعتبارات لازم، فقدان همکاری و توافق بین سازمان‌های متولی و همچنین نداشتن الزامات اجرایی منجر به اقدام عملی در زمینه موضوع تبصره نشده است.



متن کامل گزارش را اینجا بخوانید./



پایان پیام

  • کد خبر : 374769
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار