خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/16 - 12:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار مسعود پزشکیان با نایب رئیس مجلس نیجر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با همتای نیجری خود دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز یکشنبه (15/02/98) با سولی ایدی نایب رئیس مجلس نیجر که در راس هیاتی پارلمانی به تهران سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.

پزشکیان در ابتدای این دیدار با اشاره به گفتگوهای خوب مجالس دو کشور به ویژه در سطح گروههای دوستی پارلمانی گفت: گروههای دوستی پارلمانی ایران و نیجر طی دو سال اخیر روابط خوب و دوستانهای داشتهاند و گفتگوهای آنها منجر به افزایش درک متقابل و تسریع در توسعه همکاریهای فیمابین شده است.



وی افزود: مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقاء سطح مناسبات پارلمانهای دو کشور آمادگی انتقال تجربیات خود به مجلس نیجر را دارد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیتهای دو کشور برای توسعه روابط فیمابین گفت: ایران و نیجر از ظرفیتهای زیادی برای توسعه همکاریهای خود برخوردار هستند و ما در مجلس شورای اسلامی نیز از تقویت مناسبات در ابعاد مختلف حمایت میکنیم.



پزشکیان در پایان با اشاره اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: تقویت روابط دوستانه با کشورهای آفریقایی جزء ثابتی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و در این چهارچوب از تقویت روابط خود با کشور دوست و ملت مسلمان نیجر استقبال میکند.



سولی ایدی نایب رئیس مجلس نیجر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت: نگاه مردم نیجر به جمهوری اسلامی ایران مثبت است و این نوع نگاه بستر مناسبی برای تقویت روابط دوستانه دو کشور  پیش روی ما قرار داده است.



وی همچنین روابط دوستانه مجالس دو کشور را رو به جلو توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با تداوم این گفتگوها شاهد ارتقاء بیشتر مناسبات مجالس دو کشور باشیم.



سولی ایدی نایب رئیس مجلس نیجر با اشاره به مهمترین حوزههای مستعد برای توسعه روابط دو جانبه ایران و نیجر گفت: نیجر آمادگی لازم برای توسعه روابط خود با ایران را در زمینهی بهداشت و درمان، دارو و خدمات پزشکی، آموزش نیروی انسانی متخصص و کشاورزی دارد.



وی در پایان بر اهمیت همکاریهای دو کشور در مجامع بینالمللی تاکید نمود./



پایان پیام

  • کد خبر : 279556
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار