خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/16 - 12:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

‏پرداخت تسهیلات بدون ضابطه به ‎کارکنان بانک‌ها نوعی ‎ویژه خواری است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توئیتی به حضور خود در برنامه "‎گفتگوی ویژه خبری"درخصوص ارایه ‎تسهیلات بانکی به کارکنان بانک‌ها،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی نوشت: 



‏در برنامه تلویزیونی ‎گفتگوی ویژه خبری پیرامون ارایه ‎تسهیلات بانکی به کارکنان بانک‌ها، ضمن تأکید بر ایجاد شفافیت از سوی بانک مرکزی در ‎تسهیلات کلان، نسبت به عدم پرداخت ‎تسهیلات خرد به مردم به بهانه نبود منابع مالی و در کنار آن پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها انتقاد شد. 

‏بانک‌ها در حالی اقدام به پرداخت ۱۶۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کارکنان خود نموده‌اند که این عدد با کل ‎تسهیلات بانکی در حوزه مسکن برای همه مردم ایران برابری می‌کند. و براساس نسبت تسهیلات به تعداد کارکنان بانک‌ها، به هر یک از ایشان به طور متوسط ۷۷۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

‏پرداخت تسهیلات بانکی به ‎کارکنان بانک‌ها بدون ضوابط شفاف و مشخص، در حقیقت نوعی ‎ویژه خواری است که با گفتمان ‎عدالت فاصله زیادی دارد؛ لذا مجلس در تبصره ۱۶ قانون بودجه به دنبال ایجاد ضابطه برای این تسهیلات بوده که متأسفانه بانک مرکزی تاکنون با عدم انجام تکلیف قانونی، تخلف کرده است. 

‏ضمن اینکه در موضوع تسهیلات بانکی به کارکنان بانک‌ها، تسهیلات دریافتی توسط کارکنان ‎بانک مرکزی تاکنون شفاف نشده است. و متأسفانه به دلیل ایجاد ‎تعارض منافع در دریافت این تسهیلات با اعداد و ارقامی بالاتر، در حقیقت بدنه بانک مرکزی امکان ‎نظارت مؤثر بر دیگر بانک‌ها را از دست داده است.



 

  • کد خبر : 362854
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار