خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 13:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
شمس الدین حسینی نوشت:

‏نوسانات بازار ارز و سطح قیمت ها همانند تگرگ جوانه های رشد را از بین می برد/ برای پروژه های عمرانی مهندسی مالی نداریم!

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی در توئیتی به موضوع کنترل و مدیریت نوسانات و بحران های جهانی در اقتصاد ایران،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدشمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن و رامسر و رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در توئیتر نوشت:



‏نوسانات بازار ارز و سطح عمومی قیمت ها همانند تگرگ و سرما، جوانه های رشد و بهبود سرمایه گذاری در دو سال اخیر را از بین می برد

سال های پرتلاطمی را در اقتصاد جهان و ایران پشت سر گذاشتیم، "بحران جهانی و پس لرزه های آن"، "کرونا" و "جنگ اوکراین" سه پدیده مهم این سال ها هستند.

‏برای اقتصاد ایران پدیده دیگری را هم می توان اضافه کرد و آن بحث"تحریم اقتصادی"است که حتماً الزامات و درس های فراوانی برای سیاستگذاری داردکه متاسفانه کمتربه آن میپردازیم

ارتفاع پایین رشد اقتصادی در دهه گذشته(متوسط ۰/۸٪ در هرسال) و دامنه نوسان آن (از منفی۴٪ تامثبت ۹٪) یک دردسر برای ما بوده است.

‏در رابطه با ضرورت کنترل و مدیریت آن نوسانات در اقتصاد ایران اختلاف نظر نداریم و البته باید توجه داشته باشیم که این یک هدف میانی است و نه راهکار.

در بسیاری از مواقع جای هدف میانی و ابزار سیاستی [به اشتباه]تغییر داده می شود، از اهداف صحبت می کنیم اما به عنوان راهکار از آن یاد می کنیم و بهبود سرمایه گذاری در دوسال اخیر را از بین می برد.

سال های پرتلاطمی را در اقتصاد جهان و ایران پشت سر گذاشتیم، "بحران جهانی و پس لرزه های آن"، "کرونا" و "جنگ اوکراین" سه پدیده مهم این سال ها هستند.

‏برای اقتصاد ایران پدیده دیگری را هم می توان اضافه کرد و آن بحث"تحریم اقتصادی"است که حتماً الزامات و درس های فراوانی برای سیاستگذاری دارد که متاسفانه کمتر به آن می پردازیم،ارتفاع پایین رشد اقتصادی در دهه گذشته(متوسط ۰/۸٪ در هرسال) و دامنه نوسان آن (از منفی۴٪ تامثبت ۹٪) یک دردسر برای ما بوده است.

‏در رابطه با ضرورت کنترل و مدیریت آن نوسانات در اقتصاد ایران اختلاف نظر نداریم و البته باید توجه داشته باشیم که این یک هدف میانی است و نه راهکار

در بسیاری از مواقع جای هدف میانی و ابزار سیاستی [به اشتباه]تغییر داده می شود، از اهداف صحبت می کنیم اما به عنوان راهکار از آن یاد می کنیم.



 وی همچنین نوشت:

سید شمس الدین حسینی، عضو شورای پول و اعتبار:

ارکان اقتصادی دولت در جهت سیاستگذاری برای متغیرهای کلان و اصلی همسو حرکت نمی کنند/اساساً برای پروژه های عمرانی مهندسی مالی نداریم!اگر مهندسی مالی داشتیم پروژه ها ۱۰ سال و ۲۰ سال طول نمی کشید./



 



 

  • کد خبر : 364378
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار