خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/13 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
طاهری نوشت:

‏جنگ غزه، فراتر از "قبله و قبیله"

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در توئیتی مطرح کرد؛کشتارهای اخیر غزه بیش از هر زمان دیگر قضیه را انسانی‌کرد و بزرگترین شکست صهیونیست ها اینجا رقم خورد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛ مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی   توئیتی را به قلم "سید زین‌العابدین صفوی" منتشر کرد:

‏جنگ غزه، فراتر از "قبله و قبیله"



هفتاد سال شاعران فلسطین درباره خاک "وطن" سرودند. برخی از رهبران عرب کوشیدند تا این درگیری را از مرز فلسطین فراتر ببرند و آن را ماهیت"عبری- عربی" ببخشند. پاره‌ای از جنبش‌های دینی نیز این درگیری را به خصومت دیرین"اسلام-یهود" متصل کردند.



‏گفتمان انقلاب اسلامی ایران نیز این منازعه را به کشمکش"اسلام - صهیونیزم" تغییر داد و مساله اشغالگری را برجسته و آن را "قدسی"خواند و "اشغالگری قبله اول مسلمین" را برجسته کرد.کشتارهای اخیر غزه اما، بیش از هر زمان دیگر قضیه را انسانی‌کرد و بزرگترین شکست صهیونی‌ها اینجا رقم می‌خورد.



‏شاید رژیم صهیونی چندان ناخرسند نباشد که تنها اعراب و مسلمان‌ها  را در برابر خود ببیند و همه ماجرا را در اندازه جنگ اقوام و ادیان خلاصه کند. در این صورت خواهد توانست قطب دیگری از جهان را به سود خود بسیج کند. در جنگ معبدها و امت‌ها، وجدان‌های خاکستری، معمولاً پای‌خود را از معرکه ‏بیرون می‌کشند و در جایگاه تماشاگر می‌ایستند.



جنگ "هندو- مسلمان"بر سر "معبد رام- مسجد بابری" را فراموش نکرده‌ایم که هیچگاه نتوانست وجدان جهانی را برانگیزد. جنگ بر سر "قبله اول- هیکل سلیمان" نیز وجدان جهانی را تحریک‌ نخواهد کرد. جنگ بر سر قبله‌ها، از چنبره قبیله‌ها فراتر نمی‌رود.



‏اما در دو قطبی "ظالم- مظلوم" انسان‌های بی‌غرض پای‌به میدان‌می‌نهند و از همه ادیان و الوان، مساله را "انسانی"می‌بینند و از ستمدیده پشتیبانی‌ می‌کنند./



پایان پیام

 

  • کد خبر : 372475
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار