خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/05 - 09:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
سنگدوینی نوشت:

‎شیرین سازی آب دریای خزر بهترین و سریع ترین راهکار بی آبی گلستان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در توئیتی به بندهای الحاقی (۱) و (۲)ماده ۴۰ لایحه برنامه هفتم توسعه درباره استفاده از آب شیرین کن ها،اشاره کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛ رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:


‏‎استان گلستان جزو استان های شمالی می باشد ولی متاسفانه به شدت با مشکل تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت مواجه است. بهترین و سریع ترین راهکار؛ ‎شیرین سازی آب دریای خزر و چاه های آب شور می باشد.

‏سنگدوینی نوشت:

بندهای الحاقی (۱) و (۲)ماده ۴۰ لایحه برنامه هفتم توسعه  وزارت نیرو را مکلف کرده است تا تمهیدات لازم جهت تامین و ساخت حداقل ۸۰ درصد از آب شیرین‌کن‌های مورد نیاز استان‌های واقع در سواحل خلیج فارس،دریای عمان و دریای خزر را فراهم کند.

وی همچنین نوشت:

‏یکی از اولویت های مهم ‎ وزارت نفت باید ایجاد مخازن ذخیره سازی گاز طبیعی در کشور باشد؛این ذخیره سازی باعث تامین گاز مورد نیاز در کشور در فصل سرما خواهد شد.

‏وی در توئیت دیگری نوشت:

پروژه راه آهن ‎ گرگان _ ‎بجنورد _ مشهد یکی از پروژه های مهم و ملی میباشد که متاسفانه چندین سال به حال خود رها شده است.از خانم صادق وزیر محترم راه وشهرسازی انتظار می رود، تکمیل هرچه زودتر این پروژه،که مسیر ریلی سه استان مهم کشور نیز است را در دستورکار قرار دهد.

  • کد خبر : 382820
سلماز ابراهیم زاده
خبرنگار

سلماز ابراهیم زاده

آخرین اخبار