خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/16 - 11:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

گرفتار نشدن در ‎تله "توجیه‌گری‏" یکی از نکات مهم مبارزه با فساد است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در توئیتی به بررسی مبارزه با فساد ‏در جمع دانشجویان دختر حاضر در بیست و هشتمین دوره سراسری طرح ولایت در دانشگاه علم و صنعت،اشاره کرد.

‏به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان  نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



‏در جمع دانشجویان دختر حاضر در بیست و هشتمین دوره سراسری طرح ولایت در دانشگاه علم و صنعت، پیرامون نقش ‎جریان دانشجویی در مبارزه با فساد، با اشاره به اهمیت عدالت به عنوان پایه انقلاب اسلامی، اهمیت برافراشته نگه داشتن این شعار مهم و اساسی که مردم را مجذوب خود کرده است، تشریح شد. 



صحبت از ‎ مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی به معنای نادیده گرفتن نعمت حاکمیت دینی نیست. بلکه بهذاین معنا است که برای تداوم این نعمت الهی تکالیفی برعهده نیروهای انقلاب است و باید توجه کنیم که انقلاب اسلامی برای امری فراتر یعنی تحقق یافتن حقیقت "کلمة اللّه هی الْعلْیا" است.



‏باید توجه داشت  عدالتخواهی و عدالتی که همراه با ‎ معنویت و توجه به آفاق معنوی عالم نباشد، به ریاکاری، دروغ، انحراف و ظاهرسازی تبدیل خواهد شد و به بیانی می‌توان گفت در نظام فکری جریان انقلابی معنویت و عدالت در هم تنیده شده است.



‏آنچه که نباید باعث سرخوردگی نیروهای انقلاب در محیط دانشجویی که آمیخته با روحیه جوانی و عدالت خواهی است، باشد، درک این واقعیت است که با تمام دستاوردها و موفقیت‌ها همچنان در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ظلم، فساد و سوءاستفاده از موقعیت‌ها در قدرت وجود دارد.



در حکومت امیرالمؤمنین(ع) نیز که نماد ‎عدل مطلق بود، چند استاندار و مسئول که برخی از نزدیکان ‎ امام علی(ع) بودند نیز، به خاطر دزدی از بیت‌المال، سوءاستفاده از قدرت و فساد نامشان در نهج‌البلاغه آمده و حضرت در شکایت از آنها فرمود: اگر کاسه‌ای به یکی از شما بسپارم، دسته‌اش را می دزدد!



یکی از نکات مهم در مبارزه با فساد، عدم گرفتار شدن در ‎ تله توجیه‌گری به دلیل حمایت از انقلاب اسلامی است. همچنین عدم مقهور شدن در فضای رسانه‌ای دشمنان که اقدام به حربه ‎بزرگ‌نمایی فساد با ابزار رسانه‌ای می‌کنند نیز نیاز به هوشمندی و توجه دارد.



‏شناسایی سازوکارهای فسادزا به جای صرف وقت برای مبارزه با فساد، به این جهت اهمیت دارد که با این کار ریشه‌های فساد رفع می‌شود. لذا حتی با شناسایی فاسد، باید به سمت چرایی و چگونگی فساد رفت و ضمن هوشیاری اجتماعی نسبت به سیاه‌نمایی دشمنان، جامعه را برای مبارزه با فساد همراه کرد./



 



 

  • کد خبر : 366138
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم