خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/13 - 14:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
توانگر نوشت:

گام مهم سازمان نظام پزشکی در افزودن اصالت و انکارناپذیری نسخ الکترونیکی پزشکان

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی به رونمایی از سامانه ‎امضای‌دیجیتال نسخه الکترونیک سازمان نظام پزشکی،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



در آیین رونمایی از سامانه ‎امضای‌دیجیتال نسخه الکترونیک سازمان نظام پزشکی گفتم:

https://t.co/cL6UQO34AY

در چند سال اخیر اقدامات شایسته برای بازفرآیندسازی خدمات دولت در حوزه بلوغ دولت الکترونیکی انجام شد و بسیاری از خدماتی که قبل‌تر برای ارائه آنها حضور فیزیکی فرد مطالبه می‌شد و باصرف هزینه و زمان زیادی بهمراه اتلاف کاغذ انجام می‌پذیرفت اکنون بصورت الکترونیکی،برخط و از راه دور انجام می‌شود.



اما نکته مهمی که بایستی درنظر بگیریم این است که جعل و انکارپذیری هرچقدر در دنیای کاغذی میسر بود،در دنیای الکترونیکی میسرتر است. لذا بایستی از ابزارهایی استفاده نمود که بتواند انکارناپذیری، جعل‌ناپذیری و استنادپذیری را به خدمات دولت الکترونیکی بیفزاید.



گام امروز سازمان نظام پزشکی، گام بسیار مهمی برای افزودن اصالت،استنادپذیری و انکارناپذیری به نسخ الکترونیکی پزشکان پس از راه‌اندازی و فراگیری اپراتورهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی و اعتبارسنجی حق بیمه در کشور است.



این گام نه تنها در این راستا حائز اهمیت است بلکه نمایانگر بلوغ کاربری گواهی امضای دیجیتال درکشور نیز است چرا که تا امروز، کشور در این بعد وسیع(تعداد تراکنش‌های امضا در روز و تعداد گواهی‌هایی که دریک خوشه کاربردی صادر می‌گردد)، چنین سابقه درخشانی را نداشته است.



ضمن تمجید از این گام سازمان نظام پزشکی، امیدوارم ملاحظاتی همچون پایداری سرویس بعنوان یک ملاحظه جدی مدنظر قرار گیرد که محصول نهایی، تجربه کاربری مطلوبی را نیز فراهم نماید و دراین زمینه کمیته ‎اقتصاد دیجیتال مجلس نیز در راستای ارائه مطلوب خدمات همراه و پشتیبان است.



 

  • کد خبر : 348673
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار