خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/15 - 13:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

پرداختن به مسأله حجاب به معنای به حاشیه راندن دیگر مطالبات اجتماعی نیست

نمایندهمردم تهران در مجلس در توئیتی ‎ پدیده بی‌حجابی را معلول علت‌های متعدد و ریشه‌های مختلفی در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



‏اگر مواجهه‌ی با بی‌حجابی عده‌ای در  جامعه را به موضوعاتی چون رفع مسایل اقتصادی و فرهنگی همچون ازدواج و اشتغال و تربیت جنسی مشروط کنیم و این‌طور استدلال شود که با سامان‌یافتن این امور، وضع حجاب نیز به خودی خود اصلاح خواهد شد، در حقیقت حل یک مسأله را به مسأله‌های متعددی معلق کردیم.



‏درحالی که باید بپذیریم ‎ بی‌حجابی معلول علت‌های متعدد و ریشه‌های مختلفی است و می‌بایست برای رفع علت‌ها اقدام و به اصلاح‌های اساسی روآورد. اما این به معنای آن نیست که اقدام حاکمیت در مواجهه با پدیده بی‌حجابی با این استدلال متوقف و محیط اجتماعی را عملاً با بی‌برنامگی دچار تعلیق کنیم.



‏بر اساس ‎ منطق معقول، مجلس، دولت و دستگاه قضایی می‌بایست در عین مواجهه‌ی درست با ریشه‌ها، در این سطح نیز فعال باشند. برای مثال هیچ فرد و جامعه‌ای این استدلال را نمی‌پذیرد که چون فقر و بیکاری در جامعه وجود دارد و فقر در دزدی و ضعف دیانت و طمع ریشه دارد، پس باید دزد را رها کرد.



ضمن اینکه هیچ فرد منصفی این ادعا را تایید نمی‌کند که گفتمان ‎ انقلاب اسلامی دیگر مسایل جامعه را به فراموشی سپرده و تنها به ‎ حجاب می‌پردازد و تنها تحقق آن را مطالبه می‌کند. اما با تقلیل این موضوع و حذف آن هم به طور کلی مخالف است و آن را در کنار موضوعات مهم و متعدد دیگر پیگیر است.



‏نیروهای انقلابی در هر جایی که امکان مطالبه و یا اقدام داشتند، مسأله‌های متنوعی را در دستور کار خویش قرار دادند و در راستای هر کدام نیز گام‌های مهمی برداشتند و حجاب فقط یکی از این موضوعات بود. لذا پرداختن به مسأله حجاب، به هیچ وجه به معنای به حاشیه راندن دیگر مطالبات اجتماعی نیست.



 

  • کد خبر : 359428
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار