خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/16 - 10:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
طاهری نوشت:

نقض حقوق بشر فرایندی نهادینه شده در ساختارهای آمریکا است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی فهرستی از موارد نقض حقوق بشر در آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛ مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:‏



آمریکا درحالی بر مسند خودساخته حقوق بشر نشسته است که سابقه تعرض به حقوق انسان ها در این کشور پرونده‌ای قطور و سیاه دارد. نقض حقوق بشر در آمریکا برخلاف آنچه رسانه‌ها القا می‌کنند پدیده‌ای موردی و ناشی از اشتباهات شخصی نیست؛ بلکه فرایندی نهادینه شده در ساختارهای آن کشور است.



آخرین آمار موجود نشان می‌دهد که رقمی حدود ۸۰ هزار نفر بر اثر شلیک با اسلحه در سال ۲۰۲۲ جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۲، روزانه بیش از ۳ نفر را به کام مرگ فرستاده است.در مجموع کشتار پلیس این کشور در سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۲۳۸ نفر بوده است.



براساس آمارهای موجود ایالات متحده آمریکا به‌ لحاظ فراوانی تجاوزهای جنسی در میان کشورهای جهان،در رتبه سوم قرار دارد.از هر سه زن آمریکایی در طول زندگی خود یک زن مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد.



علاوه بر اینها نقض حقوق مهاجران، پایمال شدن حقوق سیاسی و آزادی انتخابات، نژادپرستی ساختاری،خشونت‌های نژادپرستانه، نقض حقوق سیاسی سیاه‌پوستان، تبعیض و شکاف اقتصادی، تبعیض و فشار قضایی، نقص حقوق بشر در سطح بین‌المللی(جنگ افروزی و کشتار غیرنظامیان، حمایت از تروریسم، تحریم‌های یکجانبه، سکوت در برابر نقض حقوق بشر به‌ وسیله متحدان واشنگتن) فهرستی از ‎ حقوق بشر آمریکایی است./

  • کد خبر : 369395
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار