خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/19 - 15:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
توانگر نوشت:

مانع از کوچ کاربران به پلتفرم‌های خارجی شویم/ نخبگان کشور را در دوراهی مهاجرت قرار ندهیم

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی تعطیلی آپارات گیم را در تضاد با حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های ‎دانش‌بنیان دانست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



"مانع کوچ کاربران به پلتفرم‌های خارجی شویم"



از دو روز دیگر آپارت‌گیم تعطیل می‌شود به نظر می‌رسد این موضوع ضد همه اقدامات و تلاش‌هایی است که به منظور ارتقاء و حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های ‎دانش‌بنیان در دستور کار بوده است.

قبلا هم در مصاحبه‌هایی تذکر داده بودم که صداوسیما نمی‌تواند در حوزه بخش خصوصی مداخلاتی که منجر به توقف فعالیت و کسب‌ و کار شود داشته باشد. این اقدام نتیجه رفتار صداوسیما و اقدامات محدود کننده است که منجر به یاس و ناامیدی کارآفرینان این حوزه می‌شود.

با عنایت به نام‌گذاری امسال با عنوان  تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری، روا نیست ‎صداوسیما به این نحوه رفتار با استارت‌آپ ها ادامه دهد.

جای تاسف است که یک پلتفرم داخلی دارد به کشور دیگری کوچانده می‌شود. باید بدانیم که این رفتار صداوسیما و استفاده از منابع رسانه‌ای عمومی به منظور تخریب حیثیت و آبروی استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان نتیجه‌ای جز خروج سرمایه از کشور ندارد.



قبلا هم گفته بودم که نباید نیروهای فنی، استارت‌آپی و سرمایه‌گذاران کشور در حوزه دانش‌بنیان و استارت‌آپی را به مهاجرت سوق داد. نباید به هیج کس بهانه‌ای برای خروج سرمایه‌های انسانی و مالی داد. نخبگان کشور را در دو راهی مهاجرت قرار ندهیم.

وقتی یک پلتفرم داخلی تعطیل می‌شود یعنی کارد به استخوان کارآفرین‌ها رسیده است.



 امید است تا پیرو تایید رهبری و ابلاغ «سندراهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی، اهداف و اقدامات کلان» از سوی شورای‌عالی فضای مجازی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۸، وزارت ارشاد به تکلیف قانونی خود در «توسعه نظام محتوا و خدمات محتوایی در فضای مجازی -بند ۲۰ اقدامات کلان سند-» عمل نموده و هر چه سریع‌تر مفاد قانونی لازم را جهت تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارسال نماید.



همه می‌دانیم گاها ‎اشتباهاتی از سوی کاربران در پلتفرم‌‌ها رخ می‌دهد و اسباب ناراحتی را بر می‌انگیزد، از این رو ضروری است تا از یک‌سو ماهیت کاربرمحور این کسب‌وکارها را در نظر داشته باشیم و از سوی دیگر مدیران و مسئولان پلتفرم‌ها مساعی جمیله خود را جهت اصلاح این موارد سوء به کار گیرند.



فراموش نکنیم این صنایع در کشور ما تازه و بدیع بوده و مدیریت عاقلانه فضای مجازی‌ اقتضاء می‌کند تا از روش‌های هوشمند جهت مدیریت و اصلاح آن استفاده شود و با اتخاذ سعه صدر، رگولاتوری قائده‌مند و پرهیز از تعارض منافع، رویه‌ای اتخاذ شود که بدون نظارت سلیقه‌ای بتوانیم در جهت ارتقای آن در چارچوب مرزهای جغرافیای‌مان تلاش کنیم و مانع کوچ کاربران به پلتفرم های خارجی شویم./



 



 

  • کد خبر : 348883
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار