خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/21 - 13:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

عمق فاجعه خالی شدن مناطق روستایی و عشایری از عنصر ‎تولید است/ پدیده ‎حاشیه‌نشینی محصول مهاجرت‌های مدیریت‌نشده

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توئیتی به گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص تخلفات و ترک فعل‌های حوزه ‎روستایی،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



‏در نشست علنی ‎مجلس گزارش  کمیسیون اصل نود قانون اساسی در خصوص تخلفات و ترک فعل‌های حوزه ‎روستایی قرائت شد.

مناطق روستایی و عشایری به‌عنوان کانون‌های تولید و ارزش‌آفرینی،از اهمیت راهبردی در تحقق سیاست‌های ‎اقتصاد مقاومتی و تأمین امنیت غذایی و به تعبیری امنیت ملی کشور برخوردارند.



‏با وجود چنین نگرشی به مقوله ‎ توسعه روستایی و عشایری، شواهد نشان می‌دهد، علی‌رغم توفیقات به دست آمده،شکاف و  تبعیض زیادی بین شهرها با روستاها و ‎جامعه عشایری در برخورداری از منابع و امکانات وجود دارد و این مناطق همچنان با فقر و محرومیت دست به گریبان هستند.



‏امروز خیلی از روستاها از کارکرد تولیدی خود خارج شده و در مواردی ‎روستاییان،حتی گوشت، نان، گندم و شیرشان را از شهرها تأمین می‌کنند! حتی برخی از جامعه عشایری ما دچار ‎سوء تغذیه هستند.آیا این موضوع، عمق فاجعه خالی شدن مناطق روستایی و عشایری از عنصر ‎تولید را نشان نمی‌دهد؟! 



‏خیلی از روستاییان به‌ویژه جوانان چاره‌ای جز مهاجرت به شهرها پیدا نکرده‌اند و مهاجرت‌های مدیریت‌نشده روستا-شهری، موجب افزایش پدیده ‎حاشیه‌نشینی و ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در اطراف شهرها و کلان‌شهرها شده است.

در حالی که با هزینه کمتر می‌توانستیم زمینه زندگی مطلوب را فراهم کنیم./



 

  • کد خبر : 355277
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار