خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/23 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

عدم رفع موضوع تحریمی ‎FTO از خطرات مذاکرات هسته ای

سخنگوی کمیسیون اصل 90 در مجلس در توئیتی عدم رفع موضوع تحریمی ‎FTO در توافق را یکی از مخاطرات مذاکرات و امتیازگیری  غرب در آینده دانست.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 در مجلس در توئیتی نوشت:



با توجه به آخرین گزارش‌های دریافتی از ‎ مذاکرات وین، متاسفانه در پیش‌نویس توافق ‎ احیای برجام همچنان با ‎ سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد.

بطوری که در متن همچنان سخنرانی رئیس جمهور آمریکا به عنوان تضمین قرار گرفته و راستی‌آزمایی رفع تحریم نیز به‌جای ایران به آمریکا سپرده شده است! 



‏ضمن اینکه ضروریات حداقلی یک ‎توافق خوب همچون لغو تحریم‌های نفتی و بانکی،مختومه شدن پرونده‌های مسائل باقی‌مانده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،تبدیل ارز حاصل از ‎ فروش نفت به ارز مورد نیاز و شناسایی مشتری جهت برقراری روابط بدون مشکل تجاری و ‎ اقتصادی نیز در پیش‌نویس حل نشده است.

 ‏یکی از خطراتی که موجب عدم اتمام مذاکرات و امتیازگیری  غرب در آینده از ‎ ایران در موضوعات فراتر از هسته‌ای همچون دفاعی و منطقه‌ای می‌شود، عدم رفع موضوع تحریمی ‎FTO در توافق و حواله دادن آن به پس از توافق است. لذا تعیین هر ضرب‌الاجلی برای توافق بدون رفع این مسائل مورد پذیرش نیست.





  • کد خبر : 347265
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار