خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/31 - 12:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

ضرورت‏ بهره گیری از فناوری‌های نوین درتوسعه کسب وکارهای حوزه ‎حمل و نقل باری و مسافری

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم،در توئیتی به نشست ‎کمیسیون متبوعش با حضور "بذرپاش"درباره اقدامات ‎وزارت راه در رفع موانع فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کشوراشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم،در توئیتی نوشت: 



در نشست ‎کمیسیون اصل نود که با حضور جناب مهردادبذرپاش پیرامون اقدامات ‎وزارت راه و شهرسازی در رفع موانع فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کشور و آخرین وضعیت دستگاه‌هایی که در مسیر راه اندازی سامانه املاک و اسکان همکاری کامل را نداشتند، بررسی شد.



‏بهره گیری از فناوری‌های نوین در توسعه کسب و کارها از جمله حوزه ‎حمل و نقل باری و مسافری، از موضوعات مهمی است که می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها در بهبود خدمات نیز مؤثر باشد. اما در بخش حمل بار قوانین همگام با دانش و فناوری جلو نرفته و مشکلاتی برای صاحبان مشاغل ایجاد کرده است.



‏مسئولیت پذیری شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند در مقابل ‎دولت به عنوان تنظیم‌گر و در مقابل مردم و خدمات گیرنده‌ها موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. لذا مقرر شد طی یک ماه آینده مقرارت لازم را برای فعالیت این شرکت‌ها در مقیاس بزرگ تدوین و به تصویب هیئت وزیران برسد.



‏با توجه به عدم همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله سازمان ثبت احوال در ارایه اطلاعات لازم جهت راه اندازی سامانه ‎ املاک و اسکان که زیربنای اجرای قانون ‎ مالیات بر خانه‌های خالی است؛ مقرر شد کارگروه تعامل پذیری دولت طبق ماده ۹ قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی با متخلفان برخورد کند./



 

  • کد خبر : 367263
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم