خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/16 - 12:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

شهید سلیمانی توانست خط تاریخی انقلاب اسلامی را به بیرون از مرزهای ایران امتداد دهد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در توئیتی مطرح کرد:بی تردید و براساس اصل ‎ اقدام متقابل باید به جنایات صهیونیست‌ها پاسخی قطعی و پشیمان کننده داد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



‏در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج  قاسم سلیمانی و شهدای راه قدس در مسجد علی بن ابی‌طالب(ع) محله دریاچه خلیج فارس تهران، با اشاره به ایده سیاسی ‎ امام خمینی(ره)، موضوع خروج جمعی از ولایت طاغوت و  آزادی‌خواهی که صرفاً محدود به مرزهای ایران و مذهب و دین خاصی نمی‌شود، مطرح شد.

‏اگر بپذیریم  آزادی به ما هو آزادی اساس است، می‌بایست همان حساسیت‌ها را که نسبت به آزادی فردی و آزادی ملی خودمان داشته‌ایم، نسبت به آزادی فرد و یا ملت‌های دیگر نیز داشته باشیم. این عالی‌ترین سطح آزادی‌خواهی است که ملت  ایران آن را از امام خمینی(ره) آموخت و پای آن نیز ایستاده است.



‏امام، آزادی را برای همه ملت‌ها جدای از دین و مذهب مطالبه کرد و همان زمانی که در دفاع از ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کرد، با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نیز در حمایت از ‎ سیاه‌پوستان رابطه سیاسی برقرار نکرد و به حمایت از مردم ‎ افغانستان مقابل زیاده‌خواهی شوروی ایستاد.



شهید سلیمانی بر مبنای مکتب امام بود که برای آزادی دیگر ملت‌ها وارد میدان شد و با مجاهدت‌های خود در تقویت  جبهه مقاومت، توانست خط تاریخی انقلاب اسلامی را به بیرون از مرزهای ایران امتداد دهد و تلاش کرد تا سیطره غربی‌ها را از جوامع اسلامی بزداید.



علامه مصباح یزدی و شهید سلیمانی دو نیروی هم‌جبهه‌ای بودند که از منظر اندیشه‌ورزی و نظامی‌گری، مسیر مقاومت را در پیش گرفتند. چرا که مقاومت در میدان نبرد محتاج دلیل است و دلیل از اندیشه برمی‌خیزد. لذا اگر جبهه مقاومت توانسته به بالندگی برسد، قدم اول آن در عالم فکر برداشته شده است.



‏شهادت تعدادی از سرداران جبهه مقاومت از جمله سیدرضی موسوی و صالح الوارودی و اقدامات تروریستی دولت غاصب صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام جنایتکارانه‌ای که در جوار مزار شهید سلیمانی در کرمان به وقوع پیوست، موجب مضاعف شدن اندوه و البته خشم انقلابی همه ما شده است.



‏این را نباید فراموش کنیم که این اقدامات صهیونیست‌ها از سر استیصال آنهاست. کسانی که پیش از این مدعی بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش منطقه بودند، امروز به دلیل شکست مفتضحانه در مقابل نیروهای مقاومت فلسطینی، رو به اقدامات گروهک‌های تروریستی در دهه ۶۰ آورده‌اند.



‏باید مراقبت کرد تحلیل‌هایی از سر دلسوزی که فاقد یک نگاه کلان هستند و یا بعضاً غرض ورزانه، ذهنیت اجتماعی را به بیراهه نبرند و باعث سرخوردگی اجتماعی نشوند. این موضوع همان چیزی است که رژیم صهیونسیتی به دنبال آن است تا بتواند با تغییر میدان از معرکه غزه نجات پیدا کند.



‏البته بدون تردید و براساس اصل ‎ اقدام متقابل می‌بایست به جنایات صهیونیست‌ها پاسخی قطعی و پشیمان کننده داد. منتها نه در جایی که آنها انتظارش را می‌کشند و پیش بینی کرده‌اند. بلکه در جایی که آنها انتظارش را هم ندارند./



 

  • کد خبر : 374078
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار