خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/17 - 14:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
توانگر نوشت:

سکوهای داخلی با عذرخواهی رسمی از مردم،برنامه تقویت حفاظت از داده‌های خود را ارایه دهند

رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در توئیتی درباره ارسال نامه‌‎ به رئیس جمهور درخصوص هک شدن و نشت اطلاعات کاربران در فضای مجازی از طریق پلتفرم های داخلی،اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، مجتبی توانگر رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی توئیتی را در خصوص هک شدن و نشت اطلاعات کاربران در فضای مجازی از طریق پلتفرم های داخلی،منتشر کرد:



در نامه‌ای به آقای رئیسی از ایشان خواستم لایحه حفاظت از داده‌ها که در کمیته ‎ اقتصاددیجیتال دولت مصوب شده را سریعا به مجلس ارسال نمایند و نوشتم:



امیدوارم این اتفاقات ناگوار اخیر موجب شود تا سکوهای داخلی با عذرخواهی رسمی از مردم،برنامه تقویت حفاظت از داده‌های خود را ارایه و‌ آسیب‌های ناشی از هک‌های گذشته و آینده را به‌ حداقل ممکن برسانند.



دولت و نهادهای نظارتی نیز توجه کنند؛ این آسیب، موجب ایجاد محدودیت‌های غیرقانونی و غیرمنطقی به پلتفرم‌های داخلی نشود و موجبات تقویت رگولاتوری و تصویب قوانین مرتبط شود. البته تنبیه و بازخواست، حتی براساس مقررات GDPR  نیز امری ضروری‌ است.



نشت اخیر داده از یکی از پلتفرم‌ها را بایستی از سهامداران آن در یکی از اپراتورهای تلفن‌همراه و یکی از وزارتخانه‌ها نیز پیگیر بود.درحال حاضر هیچ‌یک از قوانین موجود قابلیت حل این مسأله را ندارد(در لایحه دولت هم قواعدی، جرم انگاری شده )/

  • کد خبر : 374164
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار