خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/04 - 15:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
قاسم پور نوشت:

سه مصوبه مهم مجلس یازدهم در حوزه زنان

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در توئیتی به سه مصوبه الحاقی مجلس به برنامه هفتم توسعه در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت،  فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران، ری ،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در توئیتی نوشت:



1/مجلس،سه مصوبه مهم در حوزه زنان داشت:اولی، مربوط به ساختار حکمرانی حوزه زنان است که طبق آن دولت مکلف به بازآرایی و ارتقاء ساختار و تشکیلات حوزه زنان و خانواده مشتمل بر معاونت امور زنان و مشاورین امور زنان دستگاه‌ها شده. تقویت ساختار حکمرانی قطعاً در پیشبرد موضوعات مؤثر است.



2/ دومین مصوبه، مربوط به زنان روستایی است که برای نخستین‌بار در تاریخ برنامه‌های توسعه به موضوع زنان روستایی پرداخته شده و براساس آن توسعه مشاغل خرد زنان روستایی مورد توجه قرار گرفته است.



3/ مصوبه سوم نیز به توسعه مراکز خلاق و نوآوری و زیرساخت‌های شتابدهی اختصاص دارد و طبق آن بر توسعه این مراکز با موضوع زنان و خانواده تأکید شده. این مراکز می‌توانند در راستای رفع موانع و تسهیل گری کنش اجتماعی زنان، استفاده از توانمندی‌های زنان و ارایه خدمات مادر و کودک کارآمد باشند.



4/ امیدوارم این سه مصوبه الحاقی مجلس به برنامه هفتم توسعه ، در کنار سایر اصلاحاتی که بر لایحه دولت در فصل شانزدهم داشتیم، موجب شود طی سال‌های اجرای برنامه در مسیر رفع موانع رشد و شکوفایی زنان و تحکیم خانواده گام‌های بلندی برداشته شود.



 



 

  • کد خبر : 372068
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار