خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/26 - 11:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

سهم هریک از بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری مشخص می شود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی به نشست ‎کمیسیون اصل نود مجلس با رئیس کل ‎بانک مرکزی و مدیران عامل تعدادی از بانک‌ها،اشاره کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛علی خضریان نماینده تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 

‏در نشست ‎کمیسیون اصل نود با رئیس کل ‎بانک مرکزی و مدیران عامل تعدادی از بانک‌ها،ضمن اینکه مقرر شد تا سامانه ثبت نام ‎وام ازدواج ظرف یک هفته بازگشایی شود،بانک مرکزی متعهد شد تا همه کسانی که واجد شرایط اخذ وام ازدواج و فرزندآوری هستند، تا پایان سال از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

‏در گام نخست مقرر شد تا بانک مرکزی از محل آزادسازی سپرده قانونی مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت وام ازدواج و ‎وام فرزندآوری و شکستن صف عریض و طویل ایجاد شده،اقدام نماید. همچنین با بررسی کارشناسی منابع موجود ظرف دو هفته آینده نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات تکلیفی اقدام شود.

بانک مرکزی متعهد شد تا ظرف ۱۰ روز گزارشی از حساب‌های قرض‌الحسنه و جاری کلیه بانک‌ها به صورت تفکیکی به کمیسیون اصل نود ارایه نماید تا سهم هریک از بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در جهت انجام کامل تکالیف قانونی موضوع جزء ۷ بند «ث» تبصره ۱۳ قانون ‎بودجه ۱۴۰۳ مشخص شود.

  • کد خبر : 383550
سلماز ابراهیم زاده
خبرنگار

سلماز ابراهیم زاده

آخرین اخبار