خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/29 - 13:45
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
موسوی لارگانی نوشت:

سفرهای استانی آقای رییس جمهور؛ مفید یا غیر مفید؟ /مسولان از تغییرات در استان ها گزارش دهند

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان درمجلس در توئیتی در موضوع بررسی ابعاد سفرهای استانی دولت،منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‎سفرهای استانی آقای رییس جمهور؛ مفید یا غیر مفید؟

۱- دیدن وضعیت زندگی مردم مناطق محروم از نزدیک یکی از مهمترین اقدامات آقای رییسی طی یکسال ریاست جمهوری بوده است. ۳۱ دور سفر استانی در یکسال انجام شده و طبق اطلاع  دور دوم سفرها بزودی آغاز می شود.

‏۲- این سفرها باعث شد تا مناطقی در دید رسانه ها، مقامات و افکار عمومی قرار بگیرند که حتی پیشتر پای فرمانداران هم به آنجا نرسیده بود. مناطق محروم از سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و کرمان تا کردستان و ایلام و خراسان شمالی و بوشهر و .....

‏۳- این روزها انتقادهایی به سفرهای استانی رییس جمهور مطرح می شود که به جای سفر به فکر حل مشکلات باشید.یا مثلا فایده ۳۱ سفر استانی در یکسال ریاست جمهوری آقای رییسی چیست؟ و یا عنوان می شود مثلا رییس جمهور یا نخست وزیر فلان کشور اروپایی و آمریکایی بدون سفر استانی مشغول کار هستند.

‏۴- این انتقادات عمدتا از سوی حامیان رنگارنگ دولت روحانی و حتی مخالفان نظام مطرح می شود. خود آقای روحانی به ‎رییس جمهوری نشسته و خسته معروف بود. به کار تمام وقت اعتقادی نداشت. بیشتر یک رییس جمهور دفتری بود تا شخصیتی میدانی.



۵- ضمن اینکه یک جستجوی ساده اینترنتی نشان می دهد روسای دولت های همان کشورهایی که مورد اشاره منتقدان قرار دارد، هم سفرهای استانی و میدانی دارند.

پس نفس سفرها مخصوصا به مناطق محرومتر نه تنها بیهوده نیست که لازم است. لازم از آن جهت که این مناطق در معرض توجه قرار می گیرند.

‏۶- به عنوان مثال ‎شناسایی میدانی مشکلات مردم مناطق محروم می تواند موجب تحرک مقامات دولتی و استانی شود. در نبود چنین سفرهایی مسئولان مربوطه هم بتدریج دچار بی حسی نسبت به وضعیت مردم این مناطق میشود. نتیجه اینکه برخی مناطق بسیار محروم دهه های متمادی از دیده ها پنهان مانده اند.

‏۷- لذا نفس ‎ایرادگیری و بیهوده ارزیابی کردن این سفرها کاملا مردود است.

اما جای این سوال باقی می ماند که پس از انجام هر سفری و مثلا در یک سالگی این سفرها ، تا چه حد وضعیت دگرگون شده است؟ با اتمام دور اول سفرها لازم است نتایج هر سفر استانی در یکسالگی سفرها هم اعلام شود.

‏۸- باید از این زاویه از آقای رییسی سوال کنیم که طی یکسال ، به اقصی نقاط کشور سفر و از مناطق محروم بازدید کردید.

حال بفرمایید مسئولان استانی از همان مناطق گزارش میدانی،مستند و مصور تهیه و از خبرنگاران دعوت کرده تا شاهد تغییرات انجام شده طی یکسال پس از بازدید رییس جمهور باشیم.



۹- اگر تغییراتی ایجاد شده به اطلاع عموم برسد و اگر تغییری ایجاد نشده است دلایل آن بررسی شده و موانع برطرف شود. شاید مسئولان محلی یا حتی وزرای مربوطه اقدام لازم را انجام نداده باشند که باید در جهت اصلاح عملکرد این مقامات و در صورت قصور و سهل انگاری برکناری شان اقدام کرد.



۱۰- حضور در میدان ، این پیام را می دهد که نفس ‎آمارسازی، عددسازی یا ویرایش اطلاعات نمی تواند رافع مسئولیت کسانی شود که سعی دارند از این طریق ضعف های خود را پوشانده یا همه چیز را گل و بلبل نشان دهند. لذا کمترین نتیجه سفرهای استانی دیدن مشکلات از نزدیک است.



۱۱- از یکسو مردم امیدوارتر می شوند که مقامات کشور را میان خود می بینند و از سوی دیگر دیدن وضع موجود بدون واسطه و انطباق دیده ها با آنچه که در آمار و اطلاعات خدمت مقامات ارشد می رسد،این خوبی را هم دارد که اطلاعات راستی آزمایی شده و راه برهرگونه خلاف واقع گویی بسته خواهد شد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 347685
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار