خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/10 - 16:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
موسوی لارگانی نوشت:

ذات سیاست منطقه‌ای ایران روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای مسلمان منطقه است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در توئیتی سیاست منطقه‌ای ایران را  در راستای منافع ملی کشور ومنافع کشورهای مسلمان منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



‏۱- طی چند هفته اخیر شاهد ابتکار عمل دیپلماتیک کشورمان در منطقه بودیم که نتایج مثبت آن به تدریج خود را نمایان می کند. از گشایش در روابط تهران- ریاض با وساطت معنادار چین و انزوای آمریکا تا رایزنی با مقامات امارات، عراق و سوریه همگی خبر از فصل جدید در روابط ایران با همسایگان می دهد.



۲- طبق بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی، تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام ، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت از مستضعفان بر عهده دولت جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده و بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد همه امکانات خود را برای تحقق آن به کار ببرد .



۳- لذا آنچه اصل و ذات سیاست منطقه ای ایران است، روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای مسلمان منطقه است. اگر طی سالهای اخیر تنشی وجود داشته، مقطعی است و قرارنیست همیشه روابط متلاطم باشد. مجموعه دیپلماسی کشور در ماموریت اخیر بر اساس این مبانی وارد عمل شد و در مرحله اول موفق عمل کرد.



۴- انتظار می رود این سیاست تا حصول نتیجه کامل ادامه پیدا کند. کشورهای منطقه بیش از تنش بی مورد و هزینه زا نیازمند روابط دوستانه و همکاری در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی بوده و با تشریک مساعی بهتر می‌توانند منافع مردم مسلمان منطقه را تامین کنند .



۵- ذکر این نکته از آن روی اهمیت دارد تا توجه کسانی که عمدا و با اهداف خاص یا نادانسته علیه تحرکات و ابتکارات دیپلماتیک کشور تبلیغات منفی می‌کنند، جلب شود که اساس سیاست خارجی کشور چیست و از کجا نشأت می گیرد. تبلیغات منفی تاثیر بر این ابتکارات ندارد و هدف معلوم است .



۶- بعنوان یکی از نمایندگان مجلس از تداوم چنین سیاستی برمبنای اصول عزت، حکمت و مصلحت حمایت کرده و آنرا در راستای منافع ملی کشور ومنافع کشورهای مسلمان منطقه می بینم.بدون شک مردم منطقه از دیپلماسی صلح و اقتصاد بهره مند شده و با افزایش شاخص رفاه شهروندان، مانع هزینه های بیشتر خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359276
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار