خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/15 - 14:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

برخی به جای اقناع و  روشنگری به نفع دین،عقب‌نشینی و انفعال را درپیش گرفته اند

نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی تاکید کرد؛‎جریان انقلاب با تجدیدنظر در سازوکارها و بدون عقب‌نشینی از مسأله حجاب،به دنبال راه‌های نو برای مواجهه صحیح باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

‏در موضوع ‎ حجاب، عموم نمایندگان ‎ مجلس ضمن اینکه خود را مکلف به رفع معضلات پیش آمده، نظارت از دستگاه‌ها برای اجرای صحیح ‎ قانون و در صورت لزوم اصلاح قوانین می‌دانند، نسبت به رفع دیگر مسایل جامعه نیز خود را مسئول دانسته و موضوعات دیگر را از فهرست دغدغه‌های خویش خارج نکرده‌اند.



‏باید تأکید کرد بر فرض اینکه بخشی از ‎ جامعه در موضوع حجاب قائل به اجرای شرع نباشند، حاکمیت نمی‌تواند از شرع عقب‌نشینی کند و حکم الهی را نادیده بگیرد. خدای متعال که ارزش‌های دینی را تشریع کرده، چنین اجازه‌ای و امکانی به ‎ حاکمیت اسلامی نداده است.



‏از این رو، دست کشیدن از احکام و ارزش‌های الهی با این توجیه که بخشی از ‎ مردم با آن همراه نیستند، یک ‎ سیاست مشروع نیست. بلکه باید تلاش شود ضمن اجرای احکام الهی، آن بخش از جامعه را با ابزار ‎ تبلیغات و انجام کار فرهنگی با آن ارزش‌ الهی، تا آنجا که امکان دارد همراه و موافق کرد.



‏متأسفانه برخی به جای اقناع و  روشنگری به نفع دین، عقب‌نشینی و انفعال را در دستور قرار داده و بخش گسترده‌ای از جامعه که بر حجاب و عفاف اجتماعی تأکید دارند را نادیده گرفته و به بهانه واهی عدم ‎ دوقطبی سازی از حجاب اختیاری دفاع می‌کنند که فاقد منطق و عقلانیت ‎ حکمرانی دینی است.



‏معتقدم ‎جریان انقلاب باید با تجدیدنظر در سازوکارها و رویه‌های فرهنگی جامعه و بدون عقب‌نشینی از مسأله حجاب، به دنبال راه‌های نو و خلاقانه برای مواجهه صحیح باشد و با شناخت و اقدام از مسیر راه‌های میان‌بر و کم‌هزینه، نسبت به موضوع ورود کند.



‏ضمن اینکه با درک صحیح از وضعیت اجتماعی، لازم است اقدامات همراه با ‎ صبوری و ‎ عقلانیت صورت پذیرد تا از این حالت اجتماعی که برای هر فرد مؤمنی ناخوشایند است، با کمترین هزینه عبور کنیم./



 



 

  • کد خبر : 359432
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار