خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/19 - 13:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
قاسم‌پور در توئیتر نوشت:

با رویکرد مشارکتی در حکمرانی و گفت‌و‌گو با دانشجویان به سمت بهبود مسائل اصلی حرکت کنیم

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در توئیتی به حضور خود در در تریبون‌های آزاد دانشجویی ازجمله دانشگاه‌های تهران،امیرکبیر و الزهراء(س) اشاره کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛ فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



روز دانشجو را به دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم.معتقدم بیش ازهر زمانی نیازمند فعال‌سازی سپهر عمومی به‌ویژه در عرصه زنان هستیم و دانشگاه یکی از بهترین بسترهایی است که بایستی در این مسیر پیشگام شود.با همین رویکرد درحدود70روز گذشته تلاش کردم بیش از قبل،در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنم.



در این مدت در تریبون‌های آزاد دانشجویی دانشگاه‌های تهران،امیرکبیر،الزهراء،و جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرکرد و علوم پزشکی شیراز حاضر شدم.



جلسه‌ای مجزا هم با دختران عضو تشکل‌های دانشجویی داشتم.سعی کردم بیشتر شنونده باشم.



برخوردها متفاوت بود و مطالبات ومباحث مطرح‌شده متنوع اما...



‏می‌توان گفت در کل؛ پیگیری مسائل اقتصادی و معیشتی، انتقاد بر برخی از ویژه خواری‌ها، انتقاد بر نظام غیرچابک بوروکراسی اداری، مشارکتی‌شدن فرآیند حکمرانی و گفت‌وگو با جامعه کارشناسی از مطالبات عمومی دانشجویان بود.



‏در کنار این‌ها در برخی عرصه‌ها مانند عرصه زنان، به کم‌توجهی به ظرفیت‌های زنان برای حل مسایل کشور اشاره می‌شد و پیگیری مطالبات مشروع اجتماعی و حقوقی زنان از مباحث قابل توجهی بود که باید با اجماع کارشناسی و نخبگانی و با استفاده از ظرفیت زنان پیگیری کرد.



‏به واقع هر قشری از زنان -زن خانه‌دار،زن شاغل، مادر، زن ورزشکار، روستایی و شهری و...- باید بتواند بازتاب خود و مسائل خود را در نظام حکمرانی دیده و پاسخی برای مسائل خود پیدا کند.



‏همچنین دانشجویان مطالبات صنفی قابل توجهی داشتند ازجمله بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی،فراهم‌آوردن امکانات کتابخانه‌ای مطلوب،توجه به ورزش وبرنامه‌های فراغتی برای دانشجویان به‌ویژه در خوابگاه‌ها و...که لازم است به فوریت به آن‌ها توجه شود و پاسخ به آن‌ها از وظایف جدی مجلس و دولت است.

معتقدم می بایست با رویکرد مشارکتی در حکمرانی و گفت‌و‌گو با نخبگان و دانشجویان عزیز کشورمان به سمت بهبود مسائل اصلی حرکت کنیم.



 

  • کد خبر : 353468
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار