خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/28 - 10:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

آمار دقیقی درخصوص تعداد و مبلغ اموال دولت در سطح کشور نداریم

‏سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توئیتی به گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص سامانه جامع سادا،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران ،ری ،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت: 



در نشست علنی ‎مجلس گزارش ‎کمیسیون اصل نود درخصوص سامانه جامع ‎اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی (سادا) قرائت شد.

سامانه‌ای که با گذشت ۲ سال از الزام قانونی دستگاه‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات مربوط به املاک و سایر دارایی‌های غیرمنقول، با تخلف ۳۷ دستگاه اجرایی همراه است.

‏به نظر می‌رسد دستگاه‌های اجرایی به دلایلی چون ‎تعارض منافع و سوءاستفاده از ‎اموال دولت از قبیل: استفاده‌های شخصی از اموال دولت، جذب ردیف‌های بودجه، ایجاد اشتغال برای نزدیکان و... از اجرای این قانون و ثبت اطلاعات اموال غیرمنقول خود استنکاف نموده‌اند.

 ‏اگرچه آمار دقیقی درخصوص تعداد و جمع مبلغ اموال دولت در سطح کشور نداریم. اما پیش بینی می‌شود ارزش دارایی‌های ‎دولت بسیار کلان باشد به نحوی که قادر خواهد بود تا با فروش ‎املاک مازاد، در انجام برنامه‌های عمرانی از آن استفاده نماید. 



‏با عنایت به اینکه قانون موصوف در زمان مقرر به اجرا درنیامده است، به تمامی دستگاه‌های اطراف قانون چهار ماه فرصت داده می‌شود تا نسبت به انجام وظایف قانونی خود عمل نمایند و پس از مهلت مزبور، کمیسیون اصل نود براساس گزارش دریافتی نسبت به قصور احتمالی، اقدام قانونی را به عمل می‌آورد.



 

  • کد خبر : 363534
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار