خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/11 - 13:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

آزادی در جوامع غربی با قید «‎آزادی من» موضوعیت پیدا می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی ‏به دیدار با جمعی از دانشجویان عراقی، با محوریت آزادی‌خواهی در نهضت امام حسین(ع) و تفاوت آزادی در اندیشه غربی، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران ،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



‏در دیدار با جمعی از دانشجویان عراقی، با اشاره به  آزادی‌خواهی در نهضت امام حسین(ع)، تفاوت آزادی در اندیشه غربی که با تأکید بر فرد، تحقق آزادی فردی را دنبال می‌کند با آزادی در ‎ اسلام انقلابی برآمده از قیام عاشورا که به دنبال آزادی فرد، دیگران، یک ملت و دیگر ملت‌ها است، تشریح شد.



 ‏امام خمینی(ره) بر همین مبنا است که ضمن مبارزه برای آزادی ملت ایران در ‎انقلاب اسلامی، آزادی دیگر ملت‌ها در فلسطین، افغانستان در تهاجم شوروی و حتی سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی برایش مسأله است و یا شاهد کنار زدن عامل فردگرایی و همچنین ملی‌گرایی از سوی ملت عراق در ‎فرهنگ اربعین هستیم.



‏در حالی که در جوامع غربی و براساس آموزه‌های ‎لیبرالیسم، آنچه بنیاد دارد آزادی نیست، بلکه آندیویژوالیسم است. لذا اصالت با فرد است و آزادی فرع بر فردانیت است و آزادی با قید «‎آزادی من» موضوعیت پیدا می‌کند. به همین دلیل غربی‌ها نسبت به نقض آزادی دیگران در جوامع دیگر دلمشغولی ندارند.



‏اگر «آزادی به ما هو آزادی» دارای بنیاد فکری و عملی باشد، نه تنها تفاوتی میان آزادی فرد، دیگران، یک ملت و دیگر ملت‌ها نیست، بلکه برای آزادی دیگران باید هزینه داد. اینجاست که ‎مدعای آزادی سنجیده می‌شود، والا آزادی در جایی که هزینه‌ای نداشته باشد که عموماً کسی با آن مخالفت نمی‌کند.



 

  • کد خبر : 364310
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار