خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 09:34
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مولوی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف نیروهای نهضتی در دولت جدید:

بحران جدی کمبود معلم/تغییر وضعیت نیروهای خرید خدمات و نهضتی در میانه اخبار سیاسی گم شده است!

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس‌ شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا پیگیر مشکلات نیروهای نهضتی خواهیم بود، گفت: بی تردید کمیسیون آموزش در دولت چهاردهم تعیین تکلیف نیروهای نهضتی را به عنوان یک مطالبه پیگیری خواهد کرد تا این گروه از معلمان که سال‌های طلایی عمر خود را پای تربیت فرزندان این سرزمین گذاشتند از امنیت شغلی پایداری برخوردار شوند.

مولوی

سید محمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات و نهضتی، گفت: صحرایی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم وعده‌هایی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به عنوان محور اصلی تعلیم و تربیت سرمایه اجتماعی دادند که متاسفانه هیچ کدام محقق نشد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحقق سند بنیادین آموزش به واسطه نیروی انسانی فرهنگیان محقق می‌شود، افزود: در پایان دولت سیزدهم انتظار می‌رفت وزیر آموزش و پرورش توانسته باشد بخشی از سند تحول بنیادین را در سیستم آموزشی کشور اجرایی کند اما امروز شاهد هستیم قسمتی از نیروهای آموزش و پرورش که به نوعی در سیستم آموزشی کشور مو سفید کردند نه تنها تبدیل وضعیت نشده‌اند بلکه از امنیت شغلی پایداری نیز برخوردار نیستند.

نیروهای حق التدریسی باید ماهیانه حقوق خود را دریافت کنند

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس‌ شورای اسلامی با انتقاد از عدم تغییر وضعیت نیروهای آموزش و پرورش؛ اظهار داشت: رئیس جمهور شهید اعلام کرده بودند که نیروهای حق التدریسی باید ماهیانه حقوق خود را دریافت کنند نه تنها شاهد چنین مهمی نبودیم بلکه تبدیل وضعیت آنها نیز در میان چالش‌های اقتصادی و اخبار سیاسی گم شد و متاسفانه امروز شاهد تحصن‌های مختلف از معلمان حق التدریسی، خرید خدمات، نهضتی‌ها و…. در برابر وزارتخانه و سازمان‌های مختلف هستیم.

مولوی با بیان اینکه قریب به ۶هزار کلاس درس در سال گذشته به واسطه معلمان خرید خدمات، نهضتی‌ها و بازنشستگان اداره می شد، گفت: انتظار می‌رود در دولت چهاردهم وزیر آموزش و پرورش به ساماندهی نیروهای انسانی وزارتخانه ورود جدی داشته باشند تا کمبود معلم برای سال تحصیلی جاری جبران گردد و از طرفی امنیت شغلی معلمانی که سال‌های طولانی از عمر خود را پای سیستم آموزشی کشور گذاشتند تامین شود.

مجلس تلاش می‌کند نیروهای آموزش و پرورش جذب سیستم آموزشی شوند

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به جزئیات بکارگیری معلمان با تجربه در سیستم آموزشی، اظهار داشت: در بررسی برنامه هفتم توسعه نمایندگان به معلمان غیر رسمی که در آزمون‌های استخدامی شرکت کردند،به ازای هر سال سابقه تدریس ضریب ۱.۱ دهم  تا 1.5 امتیاز از طرف آموزش و پرورش برای استخدام دادند؛ مجلس به هر طریق ممکن تلاش می‌کند تا نیروهای آموزش و پرورش به صورت رسمی جذب سیستم آموزشی کشور شوند .

نائب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با تاکید به جزئیات تامین کمبود معلم در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: دربرنامه هفتم توسعه به صراحت عنوان شده کمبود معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جبران شود این موضوع نه تنها مورد بی مهری قرار گرفت بلکه بیشترین پذیرش از طریق ماده ۲۸ یعنی همان دوره پودمانی کوتاه مدت صورت می‌پذیرد.

 کیفیت کلاس‌های درس ضعیف شده است

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته بسیاری از نیروهای نهضتی ساماندهی شده و خرید خدماتی‌ها را تغییر وضعیت دادند، اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش حجم کلاس‌ها و به کارگیری معلمان بازنشسته روبرو بوده که منجر به کاهش کیفیت آموزش شده از طرفی هنوز که هنوز است شاهد کلاس بدون معلم هستیم؛ با برنامه‌ریزی شکل گرفته باید مهارت آموزی در مدارس فنی و حرفه‌ای به مرز ۵۰ در ۵۰ برسد.

مولوی با انتقاد از عدم به کارگیری نیروهای نهضتی در سیستم آموزش و پرورش کشور یادآور شد: وزارتخانه باید بتواند از نیروهای خرید خدماتی و نهضتی‌ها که سیستم آموزشی کشور را می‌شناسند حداکثر بهره را ببرد و شرایط زمینه ماندگاری آنها را در بدنه  آموزشی کشور مهیا کند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس تنها نیازمند معلم نیستند، اظهار داشت: نگاه اینکه مدارس تنها نیازمند معلم هستند نگاهی کاملاً اشتباه است؛ سیستم آموزشی کشور نیازمند مربی پرورشی، معاون آموزشی، معلم ورزش، نیروهای فناوری و .‌‌‌.. است و امروز کم نیروی غیر رسمی در آموزش و پرورش نداریم که توانایی پذیرش سایر مسئولیت‌ها را داشته باشند

بحران کمبود معلم بسیار جدی است

نایب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران کمبود معلم بسیار جدی است، خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم باید نیروهای خرید خدمات و نهضتی‌ها را تعیین تکلیف کند؛ پیشنهاد می‌شود وزیر انتخابی آموزش و پرورش دولت جدید که به نوعی تعیین تکلیف نشده‌اند را به قرارداد معین تبدیل کند.

مولوی با تاکید بر اینکه قطعا پیگیر مشکلات نیروهای نهضتی خواهیم بود، گفت: بی تردید کمیسیون آموزش در دولت چهاردهم تعیین تکلیف نیروهای نهضتی را به عنوان یک مطالبه پیگیری خواهد کرد تا این گروه از معلمان که سال‌های طلایی عمر خود را پای تربیت فرزندان این سرزمین گذاشتند از امنیت شغلی پایداری برخوردار شوند./

 

 

  • کد خبر : 380917
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار