خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/21 - 12:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در آستانه ورود رییس جمهور به یزد؛‌

یک کارخانه آلاینده به مجموعه‌ای گردشگری تغییر کاربری داد

رییس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تغییر کاربری یک کارخانه تولید لعاب در اردکان به یک مجموعه گردشگری در آستانه سفر رییس جمهور به یزد خبر داد.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در آستانه ورود رییس جمهور به استان یزد از تغییر کاربری کارخانه لعاب، خبرداد و اظهار کرد: این مجموعه دار در صدد است که این مجموعه بزرگ را به مجموعه فرهنگی گردشگری تبدیل کند در صورتی که قبلا متقاضی انتقال کارخانه به شهرک جدیدالاحداث صنعتی اردکان بوده است.



نماینده مردم شهرستان اردکان با تاکید بر آلاینده بودن این مجموعه تصریح کرد: این کارخانه قدیمی در اردکان که از بدو انقلاب فعالیت خود را در حوزه لعاب کاشی آغاز کرده با حدود 30 نیرو مشغول به فعالیت بود که به علت گسترش شهر و قرارگیری موقعیت این کارخانه در محدوده شهری صاحب کارخانه تصمیم به تغییر کاربری کارخانه گرفته است.



وی با اشاره به لزوم حمایت از چنین مجموعه دارانی اظهار کرد: رویکرد دولت حمایت از صنایع سبز و تشویق چنین فعالیت‌‌هایی است لذا این تغییر کاربری قطعا مورد حمایت دولت قرار خواهد گرفت.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مجموعه قرار است شامل بخش‌های متعدد اقامتی، فرهنگی، پذیرایی و گردشگری شود، گفت: زمانی که کاربری مجموعه‌ای گردشگری باشد نه تنها اقتصاد در شریان‌های شهر جریان خواهد داشت بلکه به عنوان صنعتی سبز و همسو با توسعه‌ پایدار و سنت‌های ایرانی می‌تواند جامعه محلی و تعداد قابل توجهی از مردم را منتفع کند در حالی که اقتصاد صنعتی نمی‌تواند چنین کارایی برای مردم داشته باشد و در عین حال موجب آلودگی شهر نیز خواهد شد.



دشتی اردکانی با تاکید بر این که رویکرد حفاظت از محیط زیست برای انتقال به آیندگان، اهتمام مردم و مشارکت جامعه محلی را می‌طلبد؛ یادآور شد:‌ زمانی که حمایت به پشتوانه تغییر نگرش جامعه بیاید قطعا بسیاری از افراد تصمیم مشابهی با این مجموعه دار خواهند گرفت و گردشگری راهکار برون رفت از شرایط بد اقتصادی و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست خواهد بود؛ لذا ضروری است نه تنها در استان بلکه در تمام کشور رویکرد توسعه گردشگری و صنایع سبز به جای صنایع آلاینده همراه با مشوق‌هایی موثر ترویج شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 355268
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار