خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/19 - 12:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی

گزارش رئیس شورای دارالقرآن مجلس از هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه مقننه

رئیس شورای دارالقرآن مجلس هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه مقننه را تشریح کرد.

محسن کشتکار رئیس شورای دارالقرآن مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اقدامات شورای دارالقرآن مجلس  اشاره کرد و گفت: برنامه ها و فعالیت‌های قرآنی در ادوار پیش از دوره ششم مجلس کم و بیش وجود داشت اما در این دوره دارالقرآن تاسیس و اساس نامه آن مورد تایید مسئولان وقت مجلس قرار گرفته و سپس در هیئت رئیسه دوره هفتم مجلس به تصویب رسید.



وی با اشاره به اساسنامه دارالقرآن و فعالیت‌های قرآنی پیش‌بینی شده در این مجموعه ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی عمومی و اختصاصی در ادارات مختلف مجلس و همچنین برگزاری مسابقه میان کارکنان در طول سال، از جمله برنامه های قرآنی مجلس است.  جزء خوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین برنامه های قرآنی و معارف دینی در مناسبت‌های مختلف نیز از جمله برنامه های دارالقرآن مجلس است.



کشتکار با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه مقننه، افزود: امسال هم مانند سنوات گذشته در ایام دهه فجر مسابقه‌ای به صورت کتبی و شفاهی برای کارکنان مجلس با حضور داوران بین المللی برگزار شد که بر اساس آن شرکت کنندگان در بخش شفاهی( قرائت، ترتیل و اذان) و در بخش کتبی (تفسیر، تجوید و حفظ) با یکدیگر به رقابت پرداختند. بر اساس آیین نامه دارالقرآن فردی که رتبه اول در هر رشته را کسب کند ، سال آینده حائز رتبه نخواهد شد، بنابر این با وجود برندگان جدید، شاهد رشد خوبی در بخش قرائت و مباحث مختلف قرآنی بودیم. از برنده شدگان مسابقه قرآنی اخیر در مراسمی با حضور بابک نگاهداری  مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، الهه عطایی، مشاور رئیس مجلس در امور بانوان، علیرضا شریفی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس و همچنین تعدادی از  مدیران کل با اهدای جوایزی تقدیر شد.



رئیس شورای دارالقرآن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال شاهد رشد چشمگیری در تعداد شرکت کنندگان بودیم؛ 70 نفر در حوزه حفظ ثبت نام کردند و بیش از 50 نفر نیز در رشته تفسیر که تقریباً آمار خوب و بی سابقه ای بود. این مسابقه در بخش کتبی و سه مسابقه تفسیر، تجوید و حفظ برگزار شد که در بخش تجوید از مطالب بنده در کلاس‌های قرائت و ترتیل روزهای شنبه آزمون گرفته شد هم چنین در بخش تفسیر قرآن از داستان حضرت موسی (ع) که توسط دکتر اسلامی در روزهای شنبه مطرح شده آزمون  به عمل آمد و در بخش حفظ قرآن نیز از سوره "دهر" در روز ولادت حضرت فاطمه (س) و بنابر ضرورت زمان و رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی غیرحضوری و به صورت ارتباط تصویری و اینترنتی برگزار شد. ضمن اینکه جزوات و مطالب آموزشی در اختیار کارکنان قرار گرفت، این مطالب در سایت دارالقرآن نیز بارگزاری شده و قابل دسترس بود./



خبرنگار؛مهسا واعظی



پایان پیام

  • کد خبر : 315792
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار