خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/24 - 08:56
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مقتدایی:

گردشگری برای نمایندگان مجلس یک موضوع ملی است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان تقریبا در تمام ظرفیت‌های آثار باستانی و گردشگری درآمدهایی برای کشور دارد این صرفا به این معنا نیست که تنها اصفهان باید مورد توجه قرار بگیرد بلکه سایر شهرهای کشور هم، از جنبه گردشگری و فعالیت‌های صنایع دستی و یا ابنیه تاریخی مد نظر قرار بگیرند؛ در مورد رونق گردشگری نمایندگان نگاه ملی به این قضیه دارند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد توجه دولت سیزدهم به وضعیت گردشگری اصفهان گفت: در جلساتی که با وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی داشتیم مقرر شد ظرفیت استان‌هایی که دارای پتانسیل بالای گردشگری هستند، دیده شود و این ظرفیت‌ها تنها مختص اصفهان نبوده بلکه سایر استان‌ها را هم شامل می‌شود.



در رونق گردشگری نمایندگان نگاه ملی دارند



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری اصفهان افزود: استان اصفهان تقریبا در تمام ظرفیت‌های آثار باستانی و گردشگری درآمدهایی برای کشور دارد این صرفا به این معنا نیست که تنها اصفهان باید مورد توجه قرار بگیرد؛ بلکه سایر شهرهای کشور هم، از جنبه گردشگری و فعالیت‌های صنایع دستی و یا ابنیه تاریخی مد نظر  قرار بگیرند. در مورد رونق گردشگری نمایندگان نگاه ملی به این قضیه دارند.



طی سفری که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در اصفهان داشتند باید از نزدیک فرصت‌ها و تهدیدها و چالش‌هایی که در مسیر گردشگری اصفهان دیده‌ می‌شود و تمام کم و کاستی‌های موجود مورد توجه قرار بگیرند



رییس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی سفری که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در اصفهان داشتند باید از نزدیک فرصت‌ها و تهدیدها و چالش‌هایی که در مسیر گردشگری اصفهان دیده‌ می‌شود و تمام کم و کاستی‌های موجود مورد توجه قرار بگیرند و همچنین شناخت عمیقی برای میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شود چون مسیر صنعت گردشگری فعال شده است.



بی‌‌‌مهری به صنایع دستی در سایه بی‌توجهی به گردشگری شدت گرفت



وی در ادامه یادآور شد: صنایع دستی اصفهان و دیگر شهرها که زمینه ارزآوری دارند می‌توانند نقش موثری در زمینه جذب توریست داشته باشند که مورد بی مهری قرار گرفته‌اند؛ اگر مسئله گردشگری در کانون توجه باشد بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی کشور تامین می‌شود، در جلسه‌ای که با فعالان سه حوزه گردشگری‌‌، صنایع دستی و میراث فرهنگی برگزار گردید، مقرر شد که تمام پیشنهادات در این راستا مورد بررسی و بهره برداری وزارتخانه گردشگری قرار بگیرد.



بی‌آبی به آثار باستانی آسیب می‌زند



مقتدایی یادآور شد: آثار باستانی تاریخی اصفهان نیازمند توجه بیش از اندازه است؛ امروزه آثار طبیعی این استان از زاینده رود تا تالاب گاو خونی باید مورد توجه قرار بگیرند؛ متاسفانه کمبود آب منجر به خشک شدن زاینده رود و عاملی برای خسارات بر آثار تاریخی است.



دست درازی‌های متعدد منجر به خشک شدن زاینده رود شد



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: موضوع آب و بی آبی زاینده رود اگرچه ارتباطی به وزارتخانه گردشگری ندارد اما قابلیت‌های بسیاری در حوزه رونق گردشگری خواهد داشت؛ اگرچه دست درازی‌های متعدد منجر به خشک شدن این رودخانه شده است اما باید توجه کنیم که خشکسالی این رود عاملی برای خسارات گردشگری به این استان شده است.



بیشتر بخوانید:





مقتدایی در پایان خاطرنشان کرد: قرار شد حاصل مطالعات اینجانب در حوزه گردشگری به صورت گزارش طراحی شده است به وزارت خانه میراث فرهنگی ارسال شود تا در دستور کار قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 333668
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار