خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/23 - 16:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی مطرح کرد:

گام مهم مجلس در برنامه هفتم برای استخدام معلمان غیر رسمی

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه برای جذب معلمان حق التدریس، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب یک و یک دهم (۱/۱) در آزمون استخدامی برای معلمان غیر رسمی لحاظ می‌شود.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده در برنامه هفتم توسعه برای استخدام معلمان شاغل و غیر رسمی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: معلمان شاغل در آموزش و پرورش از شاخصی به نام تجربه بهره مند هستند که باید آن را ارج نهاد و قطعا این شاخص در روند تدریس آن‌ها تأثیر بسزایی می‌گذارد.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس با وجود مخالفت دولت در بند الحاقی ۲ ماده ۸۹ لایحه برنامه هفتم توسعه ضریب مثبت در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برای معلمان غیر رسمی در نظر گرفته شد تا در این آزمون‌ها پذیرفته شوند.



اسماعیلی یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس، در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده (۲۸) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزشی و پرورشی با واحدهای دولتی و غیردولتی با تأیید وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب یک و یک دهم (۱/۱) برای نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هرسال سابقه بیشتر حداکثر تا پنج سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم (۰/۱) افزایش می‌یابد.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری افزود: این ضریب تأثیر مثبت و زیادی در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش برای معلمان با سابقه دارد و امیدواریم پس از تأیید شورای نگهبان این مصوبه اجرایی و شاهد جذب معلمانی که سال‌ها در آموزش و پرورش زحمت کشیده‌اند باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371515
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار