خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/12 - 13:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم:

گام دوم انقلاب ظرفیت عظیمی از بانوان توانمند است

عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها  ظرفیتی فراهم شد تا بانوان بتوانند در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی و مدیریتی ایفای نقش کنند بدون شک گام دوم انقلاب ظرفیت عظیمی ازبانوان توانمند، تحصیل‌کرده و متعهد خواهد بود.

زهره الهیان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد نقش زنان در شکل گیری انقلاب گفت: گام اول انقلاب در طول چهل سال اخیر به گونه‌ای طی شد که شاهد حضور پر رنگ زنان در تمام عرصه‌های مختلف عملی و پژوهشی بودیم، مشارکت و نقش زنان در تمام زمینه‌های مدیریتی برگ زرینی در شکل گیری انقلاب اسلامی است از گذشته تا امروز زنان نقش درخشانی در شکل گیری انقلاب داشتند و امروز کسی نمی‌تواند نقش بانوان را در پیشبرد اهداف کشور نادیده بگیرد.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها  ظرفیتی فراهم شد تا بانوان بتوانند در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی و مدیریتی ایفای نقش کنند بدون شک دوم گام انقلاب ظرفیت عظیمی از بانوان توانمند، تحصیل‌کرده و متعهد است.



 عضو فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: اگر توجه ویژه‌ای به زنان و حمایت از آنها شود حتما می‌توانیم گام دوم انقلاب را در مسیر تحقق نوین اسلامی به خوبی طی کنیم، امیدوارم به یاری خداوند بتوانیم با استفاده از ظرفیت مادران فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را به نسل آینده انتقال دهیم تا ارکان‌ تمدن دین اسلامی از جمله رشد فرهنگی تضمین شده و پایدار باقی بماند.



ظرفیت بی بدیل زنان در تکامل اجتماعی



وی ادامه داد: در سایر ارکان تمدن نوین اسلامی مثل علم پژوهشی بانوان مشارکت بالای داشته و می‌توانند عنصر تاثیر گذاری برای آینده جامعه باشند و امیدواریم ضمن هویت بخشی به جامعه زنان از این ظرفیت در مسیر تکامل اجتماعی در این برهه تاریخی بهره مند شویم.



همواره زنان در خانواده نقش کلیدی و موثری را و در انتقال باورها و ارزش‌ها  دارند



 نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد همواره زنان در خانواده نقش کلیدی و موثری را دارند و در انتقال باورها و ارزش‌ها  نقش آنها بی‌بدیل‌ است و قاعدتا بانوان هستند که در بستر سالم سازی خانواده می‌توانند ارزش‌ها و باورها را به فرزندان خود منتقل کنند تا بتوانیم نسل آینده را از تهاجم فرهنگی در سایه آموزه‌های دینی حفظ و نگهداری کنیم.



الهیان در پایان خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) انقلاب و پیروزی آن را وام دار زنان می‌شمارد. چرا که آنان سبب تقویت روحیه و انگیزه انقلابی مردان شدند. حضور زنان در انقلاب، هر چند پدیده‌ای بی سابقه نبود و تاریخ جنبش‌های سیاسی و اعتراض آمیز ملت ایران، از شور وشعور زنان مسلمان ایرانی حکایت دارد، اما با توجه به فراگیربودن انقلاب، باید گفت که آنان الهام بخش همگان بودند.‏/



پایان پیام

  • کد خبر : 313088
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار