خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/11 - 17:46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
طباطبایی نژاد:

گام دوم انقلاب، دولت و ملت انقلابی می‌طلبد

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مقام معظم رهبری یک حرکتی برای انقلاب ترسیم کردند که در سایه حکومت انقلابی بتوانیم یک جنبش انقلابی، دولت انقلابی و ملت انقلابی داشته باشیم.

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت گام دوم انقلاب به دلیل اینکه یک ارزیابی کلی از مسیر انقلاب در 40 سال گذشته تا امروز و راهبردها و سیاست‌گذاری‌های انقلاب در آینده انقلاب است، به همین دلیل به نظر می‌رسد که نظر مقام معظم رهبری به گونه‌ایست که مسیر فعلی انقلاب تاکنون را به عنوان قدم اول حساب کردند؛ ایشان گام دوم انقلاب را به عنوان یک جنبش و حرکت دینی و سیاسی که نتایجی را در بردارد و هنوز به طور کامل برآورده نشده و در ادامه انقلاب باید به آن نتایج برسیم، متصور شده‌اند.



جوانان در گام دوم انقلاب باید پیشران انقلاب باشند و از تجارب گذشتگان استفاده کنند



زمینه تمدن انقلابی موجب ظهور امام زمان خواهد شد



نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایشان یک حرکتی برای انقلاب ترسیم کردند که در سایه حکومت انقلابی بتوانیم یک جنبش انقلابی، دولت انقلابی و ملت انقلابی  داشته باشیم و در ادامه تمدن انقلابی شکل گیرد که زمینه تمدن انقلابی موجب ظهور امام زمان خواهد شد.



جوانان در گام دوم انقلاب باید پیشران انقلاب باشند



وی افزود: در گام دوم انقلاب، توجه رهبری به جوانان و نسل سوم و چهارم یعنی دهه‌های 70 و 80 معطوف است و باید انقلاب را به دست بگیرند و پیشران انقلاب باشند. نگاه آقا به انقلاب این است که انقلاب در قدم‌های اولیه خود فرازهایی داشته و در جاهایی نیز توفیقات لازم را نداشته اما اهداف، راهبرد و مسیر انقلاب از جنبش اولیه منحرف نشده اما افرادی منحرف شدند و فراز و فرودهایی داشتیم که در ادامه انقلاب باید از تجارب استفاده کرده و ادامه دهیم.



عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که برای تحقق این امر مجلس و دولت چه وظیفه‌ای دارند، تصریح کرد: در رابطه با این موضوع باید ارزیابی درستی از مسیری که تاکنون طی شده انجام شود. با توجه به تجربیات خوبی که در این 40 سال از دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که دشمن تاکنون داشته و به دلیل مشکلاتی که با ایران داشتند آن را جهان سومی کردند، به طوری‌که قبل از انقلاب جزء کشورهای عقب افتاده بودیم؛ اما با وجود بیماری که در روند سیاسی کشور وجود داشته باید برای بهبودی آن تلاش کرد اگرچه دشمن برای خنثی‌سازی این درمان تلاش می‌کند.



تحریم‌های اقتصادی و فرهنگی مسیر را کند می‌کنند



وی ادامه داد: بیماری‌هایی که در مسیر انقلاب از جنگ تحمیلی، فرهنگی و اقتصادی و جنگ روانی اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد، همگی مسیر انقلاب را کند می‌کنند اما مهم این است که هدف‌گیری، سیاست‌گذاری و راهبرد درست باشد و با رهبری حرکت کنیم.



باید از مشکلاتی که دشمن ایجاد می‌کند ارزیابی درستی داشته باشیم



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید از مشکلاتی که دشمن ایجاد می‌کند ارزیابی داشته باشیم و از تجربیات 40 ساله از 10 مجلس مختلف و 11 دولت مختلف استفاده کنیم و در مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم کردند حرکت کنیم و قدم‌های محکم‌تری برداریم؛ ما ملت فداکاری داریم چراکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن که بسیار سرنوشت‌ساز و مهم بود، علی‌رغم تمام تحریم‌ها و مشکلاتی که همه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار پر شور بود و باید قدردان بوده و در مسیر درست حرکت کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 279235
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار