هشدار اسماعیلی نسبت به کمبود مربی پرورشی:
کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی در آموزش و پرورش کشور یک ضعف اساسی است
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی را یکی از ضعفهای سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان در مدارس باید برجسته دیده شود، بی تردید استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی جوابگوی کمبود سیستم آموزشی کشور نخواهد بود، امیدواریم در یک فرآیند زمانی کوتاه مدت بتوانیم این عدد را تغییر داده و مربیان پرورشی واجد صلاحیت و اثر بخش را وارد چرخه نظام تربیتی کشور نماییم.
مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد پیامدهای کمبود مربی پرورشی در تربیت نسل آینده، گفت: وظایف مربی پرورشی به دو بخش آموزش و پرورش تقسیم میشود، فارغ از مفهوم این سخن گرانقدر " تقدم تربیت بر تعلیم" باید این دو مقوله در کنار هم قرار بگیرند و آموزش در کنار پرورش معنا بگیرد.
کمبود مربی پرورشی هشدار است
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اعتقاد برخی از مسئولان آموزش و پرورش به مقوله تربیت و پرورش، افزود: بی توجهی به مباحث تربیتی دانش آموزان منجر به حذف بسیاری از مربیان پرورشی میشود، این مسئله را مقام معظم رهبری چندین مرتبه تکرار و به جایگاه معاونت و مربی پرورشی در تربیت دانش آموزان اشاره کردند.
مدارس قطب نظام آموزشی هر کشوری محسوب میشوند بر همین اساس باید توجه ویژهای به مقوله آموزش و پرورش داشته باشیم
وی ادامه داد: مدارس قطب نظام آموزشی هر کشوری محسوب میشوند بر همین اساس باید توجه ویژهای به مقوله آموزش و پرورش داشته باشیم، امروزه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده میکنند حتی اگر این فرصت در آموزش و پرورش باشد، در چنین شرایطی است که فرهنگ بیگانگان اثر خود را نشان میدهد.
کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی یکی از ضعفهای سیستم آموزشی کشور است
نماینده مردم در مجلس یازدهم کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی را یکی از ضعفهای سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان در مدارس باید برجسته دیده شود، بی تردید استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی جوابگوی کمبود سیستم آموزشی کشور نخواهد بود، امیدواریم در یک فرآیند زمانی کوتاه مدت بتوانیم این عدد را تغییر داده و مربیان پرورشی واجد صلاحیت و اثر بخش را وارد چرخه نظام تربیتی کشور نماییم.
کمبود نیروهای متخصص آموزشی پیامدهایی برای آموزش به دنبال دارد
اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از مدارس در کنار کمبود مربی پرورشی از کمبود مشاور تحصیلی و مربی بهداشت هم رنج میبرند، تاکید کرد: کمبود نیروهای متخصص آموزشی پیامدهایی برای آموزش دانش آموزان به دنبال دارد، مدارس کشور باید مجموعه ای از معلمان و متخصصان باشد تا در این دوران که دشمنان در اندیشه شبیخون فرهنگی و تسلط بر سرمایههای اجتماعی در کشور هستند، تمام اثرات تخریبی آنها را خنثی کنیم.
بیشتر بخوانید:
- ضرورت تطبیق برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با منویات مقام معظم رهبری
- پیگیری اعمال کامل فوق العاده ویژه برای فرهنگیان/ شکایت از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به 6 فرصت آموزش و پرورش صحه گذاشته است و به عنوان یک تکلیف از مسئولان مختلف کشور درخواست کرده تا در اجرای چنین سندی همکاری کند؛ توجه به موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، علمی، فرهنگی و تربیت بدنی در این سند بسیار سفارش شده است، اگر بتوانیم به یک مجموعه اثربخش کامل دست پیدا کنیم تا این ساحتهای ۶ گانه در برنامه ریزی دانش آموزان ایجاد شود؛ خروجی سند تحول بنیادین رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است./
پایان پیام