خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/17 - 12:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فیروزی:

کتابخانه‌های عمومی؛ مجموعه‌ای امیدآفرینی که در اوج مشکلات مالی است/ ضرورت حمایت دولت و مجلس از استقلال نهاد کتابخانه‌های عمومی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کتابخانه‌های عمومی، مجموعه منسجم و فعال که امروز در اوج مشکلات مالی در حال امیدآفرینی است و حمایت از استقلال آن و کمک به رصد دقیق  مشکلات و رفع آن از وظایف مجلس و دولت است.

حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرارسیدن 17 اسفند ماه، هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گفت: این روز بهانه‌ای ایست برای توجه بیشتر دولت و مجلس به این نهاد صد در صد فرهنگی؛ گستره فعالیت‌های موثر و پویایی کتابخانه‌های عمومی تا روستا و ایجاد پاتوق فرهنگی و علمی در جای جای کشور به حمایت بیشتر مسولان نیاز دارد.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در سال اول اهتمام جدی تری برای حل مشکلات قانونی و ساختاری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور داشت و امروز هم باید همکارانم در مجلس به این امر مهم توجه و دولت نیز راهکارهای خود را ارائه کنند.



وی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی، مجموعه منسجم و فعال که امروز در اوج مشکلات مالی در حال امیدآفرینی است و حمایت از استقلال آن و کمک به رصد دقیق  مشکلات و رفع آن از وظایف مجلس و دولت است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم حمایت از نهاد کتابخانه، حمایت از دانایی و گسترش دانش است، ادامه داد: امروز شاهد فعالیت و تلاش کتابداران در  بیش از 3600 کتابخانه فعال در کشور هستیم و رشد نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر محسوس است. 



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: شهرستان فسا در یک مسیر تحولی در حوزه کتابخانه های عمومی است. موفقیت های کتابخانه کودک و نوجوان شهروند فسا در یک سال گذشته، آغاز ساخت کتابخانه در جنوب شهر فسا با همکاری خیرین، شهرداری و افتتاح کتابخانه شهر نوبندگان در آینده نزدیک و پیگیری اجرای چندین پروژه دیگر  نوید بخش حرکت های جدید در گسترش کتاب و کتابخوانی در شهرستان فسا است./



پایان پیام

  • کد خبر : 338543
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار