خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/14 - 12:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

چرا سونامی سفرهای نوروزی برخی از میزبانان را غافلگیر کرد؟

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، به تشریح دلایل غافلگیری برخی مسئولان از افزایش تعداد گردشگران در ایام نوروز در نقاط مختلف کشور پرداخت.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در مورد اعلام خبری از سوی معاون میراث فرهنگی وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر اینکه بسیاری از نهادها از سونامی سفر نوروزی غافلگیر شدند، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا برای سفر داشتیم، امسال فضای خوبی در جهت افزایش تورهای گردشگری ایجاد شد، اما برخی مراکز این میزان استقبال از سفر را پیش بینی نکرده بودند و با ایجاد این وضعیت غافلگیر شدند.



نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما باید با استفاده از این تجربیات، این آمادگی را ایجاد کنیم که اگر این تجربه تلخ بوده است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تکرار نشود بنابراین باید پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد تا از فرصت‌های پیش رو بیش از پیش برای حفظ کرامت گردشگران و ارتقاء سطح خدمات‌‎رسانی به آنها استفاده شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: البته متاسفانه بسیاری از شهرهای کشور در پی غافلگیری از ورود این حجم از گردشگر از نظر شیوع کرونا با وضعیت قرمز مواجه شده‌اند که می‌طلبد وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک آسیب‌شناسی انجام دهد تا بر اساس علل و انگیزه‌های سفر به نقاط مختلف کشور در جهت ارائه خدمات بهینه به گردشگران برنامه‌ریزی شود.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در کمیسیون فرهنگی از این آمادگی برخوردار هستیم تا در جهت حل مشکلات موجود در حوزه گردشگری و ارائه راهکارهای مناسب به وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمک کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 339391
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار