خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/28 - 18:26
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محسنی بندپی نسبت به خروج راهنمایان گردشگری از کشور هشدار داد:

چراغداران گردشگری, قربانی سیکل معیوب صنعت گردشگری

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهاجرت راهنمایان گردشگری به صنعت گردشگری لطمه وارد خواهد کرد، گفت: رونق گردشگری منجر به تقویت شرکت‌های توریست پذیر در کشور خواهد شد، خروج راهنمایان گردشگری خبر از سیکل معیوب این صنعت در کشور را می‌دهد یعنی ما به اندازه کافی گردشگر نداشته‌ایم که امروز شاهد خروج این گروه شغلی از کشور هستیم.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مهاجرت ۳۰ درصدی راهنمایان گردشگری، گفت: مهاجرت برای تمام گروه‌های شغلی عمدتا جهت کسب موقعیت شغلی بهتر و بهره‌مندی از شرایط مناسب‍‌‌ مالی انجام می‌پذیرد، کاهش گردشگری در سبد زندگی مردم منجر شده تا راهنمایان گردشگری به دنبال تغییر شغل و یا اقدام به مهاجرت به کشورهای همسایه و  کشورهای دورتر باشند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهاجرت راهنمایان گردشگری همانند سایر مهاجرت‌های دیگر منجر به نگرانی دولت و مجلس شده، افزود: وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری باید جاذبه‌های این حوزه را افزایش دهد و مسیر رونق این صنعت را در کشور از جهت صنایع میراث فرهنگی و جاذبه گردشگری هموار کند.

دولت باید در خصوص مهاجرت تمام گروه‌های شغلی تجدید نظر داشته باشد

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موانع صنعت گردشگری باید مرتفع شود، تصریح کرد: با برطرف شدن موانع گردشگری افرادی که در این صنعت مشغول به فعالیت هستند می‌توانند به فعالیت خود ادامه  دهند دولت نیز باید در خصوص مهاجرت تمام گروه‌های شغلی تجدید نظر داشته باشد.

مهاجرت به طیف راهنمایان گردشگری رسید

محسنی بندپی با اشاره به خروج نخبگان علمی به ویژه پزشکان و کادر درمانی کشور، اظهار داشت: روزگاری نه چندان دور کسی فکر نمی‌ کرد دامنه مهاجرت نخبگان به قدری افزایش یابد که حتی سایر رسته‌های شغلی دیگر را تحت تاثیر قرار دهد، امروز شاهد هستیم که دامنه مهاجرت به قدری رشد داشته است که نظاره گر خروج راهنمایان گردشگری از کشور هستیم.

دولت با تصویب آیین نامه‌های مختص به خود می‌تواند موانع پیش روی گردشگران را بردارد

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت و مجلس باید درصدد رفع موانع صنعت گردشگری در کشور باشند، عنوان کرد: دولت با تصویب آیین نامه‌های مختص به خود می‌تواند موانع پیش روی گردشگران را برداشته و تسهیلات بیشتری را به آنان اختصاص دهد به گونه ای که شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم.

خروج راهنمایان گردشگری خبر از سیکل معیوب این صنعت در کشور را می دهد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مهاجرت راهنمایان گردشگری به این صنعت لطمه میزند، افزود: رونق گردشگری منجر به تقویت شرکت‌های توریست پذیر در کشور خواهد شد، خروج راهنمایان گردشگری خبر از سیکل معیوب این صنعت در کشور را می دهد یعنی ما به اندازه کافی گردشگر نداشته‌ایم که امروز شاهد خروج این گروه شغلی از کشور هستیم. هر میزان گردشگران کمتر باشند فرصت برای حضور راهنمایان آنان نیز کاهش خواهد یافت و هر میزان راهنمایان کمتر باشند ظرفیت‌های این حوزه  شناسایی نخواهد شد و عاملی بر کاهش رونق گردشگری در کشور است به نوعی ارتباط مستقیم بین میزان گردشگر و حضور راهنمایان آنان در کشور وجود دارد.

محسنی بندپی در مورد حضور۲۰ اینفلوئنسر از کشورهایی از جمله چین، مالزی و برزیل به ایران برای تولید محتوای گردشگری، گفت: در حال حاضر کشور ما مشکل تولید محتوا برای حوزه گردشگری ندارد، موانع دیگر در کشور وجود دارد که باید همه آنها مرتفع شوند.

ایران دارای شناسنامه غنی در تاریخ و تمدن است

وی با بیان اینکه برطرف شدن موانع رونق صنعت گردشگری با توجه به شناسنامه غنی، تاریخ و تمدنی که ایران دارد عامل جذب توریست خواهد شد، تاکید کرد: اگر موانع رونق این صنعت حل نشود نمی‌توانیم با تولید محتوا شاهد جذب توریست داخلی و خارجی باشیم.


نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی ظرفیت اینفلوئنسرها را در رونق گردشگری مهم دانست و عنوان کرد: حضور اینفلوئنسرها در کشور و تولید محتوای آنها نسبت به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری موجب حضور بیشتر گردشگران در کشور خواهد شد، اما در حال حاضر شرکت‌های داخلی گردشگری به اندازه کافی توانسته از ظرفیت داخلی استفاده کنند تا زمینه جاذبه حضور گردشگران خارجی  فراهم شود؛ واقعیت اینجاست که موانع دیگر برای رونق گردشگری کشور وجود دارد که بهتر است  برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هر میزان در تولید محتوا پررنگ عمل کنیم اما موانع رونق گردشگری در جایگاه خود باقی بماند، بی تردید شاهد رونق این صنعت در کشور نخواهیم بود، اظهار داشت: اگر بین غذاهای رنگارنگ و خوشمزه دیوار و مانعی برای دسترسی مشتریان و متقاضیان باشد مانع از دسترسی به غذا خواهد بود، در صنعت گردشگری هم همین معادله حاکم است تا زمانی که علت عدم حضور گردشگران، ناآشنایی آنها از ظرفیت بی بدیل در حوزه توریست پذیری باشد؛ تولید محتوا را می‌توان گام موثری برای رونق گردشگری دانست، اما واقعیت اینجاست این صنعت مشکل تولید محتوا ندارد./
پایان پیام

 

خبرنگار: ریحانه ورزنه

  • کد خبر : 7
کلمات کلیدی
آخرین اخبار