خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/16 - 10:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی در واکنش به پیشنهاد اجرای طرح نهضت سواد سلامت‌آموزی در مدارس:

پیگیری وضعیت جسمی و روحی دانش‌آموزان در قالب طرحی هدفمند امری ضروری است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با ارزیابی مثبت از پیشنهاد اجرای طرح نهضت سواد سلامت‌آموزی در مدارس تاکید کرد که سبک زندگی دانش‌آموزان و وضعیت جسمی و روحی آنها در انتخاب رشته، شغل و حتی ازدواج آنها هم اثرگذار خواهد بود.

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد پیشنهاد مسئولان حوزه سلامت برای اجرای طرح نهضت سواد سلامت آموزی در مدارس برای اصلاح سبک زندگی دانش‌آموزان، گفت: در این زمینه باید هدف و گزینه‌ها مشخص شود چرا که حوزه سلامت بسیار گسترده بوده و ابعاد مختلفی هم دارد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته یکی از موارد بسیار مهم در حوزه سلامت حفظ سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.



وی تصریح کرد: هم‌اکنون طرحی در این زمینه در برخی مدارس غیرانتفاعی کشور در حال اجرا است که بر اساس آن دفترچه محرمانه سلامت در اختیار هر کدام از دانش‌آموزان قرار داده شده است تا از این طریق وضعیت جسمی و روحی آنها به طور مداوم بررسی و رصد شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بخشی از وضعیت جسمی و روحی دانش‌آموزان به سبک زندگی آنها برمی‌گردد و چنانچه مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد با این روش می‌توان آن را رفع کرد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا سبک زندگی دانش‌آموزان و وضعیت جسمی و روحی آنها در انتخاب رشته، شغل و حتی ازدواج آنها هم اثرگذار خواهد بود بنابراین توجه به این موضوع امری ضروری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 356658
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم