خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/02 - 15:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
کریمی فیروزجایی با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون دانشگاهیان مطرح کرد:

پیگیری فراکسیون دانشگاهیان برای تأمین مسکن دانشگاهیان/ ضرورت تحقق خواسته‌های به حق استادان و کارکنان دانشگاه‌ها

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون دانشگاهیان گفت: در این نشست مباحث مهمی از دغدغه‌های استادان و کارکنان دانشگاه‌ها به ویژه در حوزه تأمین مسکن و جلوگیری از کاهش حقوق دانشگاهیان مطرح شد.

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون دانشگاهیان مجلس، عنوان کرد: در این نشست در خصوص نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها و ضرورت تمهید مقدمات برای اول مهرماه پس از گذران دوران کرونایی دو سال گذشته مباحثی مطرح شد.



نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه در این نشست همچنین درباره مسائل آموزشی، فرهنگی و صنفی استادان و کارکنان دانشگاه‌ها بحث شد، اظهار کرد: مصوبه قانون بودجه 1401 موجب شده حقوق برخی استادان در سال جدید نه تنها افزایشی نداشته، بلکه با کاهش نیز مواجه بوده است.



وی، در نظر گرفتن سقف دریافتی برای استادان دانشگاه‌ها، افزایش مالیات و تعیین 30 درصد همترازی را موجب دریافتی کاهش دریافتی استادان دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: به همین منظور برای تأمین خواسته‌های به حق استادان و کارکنان دانشگاه‌ها باید تدابیر قانونی لازم اندیشیده شود.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد، مسئله مسکن دانشگاهیان به ویژه اعضای هیأت علمی است که مقرر شد در این زمینه نشستی با حضور وزرای علوم و راه شهرسازی برای تأمین مسکن دانشگاهیان برگزار شود.



وی اضافه کرد: مسئله مهاجرت نخبگان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در جلسات بعدی با حضور وزیر علوم و استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون آموزش پیگیری می‌شود.



وی تأکید کرد: این اطمینان باید در میان دانشگاهیان، استادان و اعضای هیأت علمی ایجاد شود که فراکسیون دانشگاهیان حامی آن‌ها و پیگیر مسائل و معضلات کارکنان و استادان دانشگاه‌ها است.



سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس تصریح کرد: موضوع کنکور و حواشی آن و همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات بعدی فراکسیون با حضور وزیر علوم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 348056
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار