خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 11:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ضرغامی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات به حوزه میراث فرهنگی مطرح کرد:

پیش بینی برای مشارکت خیرین میراث فرهنگی برای مرمت آثار باستانی+فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تا این لحظه اعتبارات اختصاص داده شده به وزارتخانه متبوعش پرداخت نشده است،گفت: پیش بینی استفاده از خیرین میراث فرهنگی مورد توجه قرار گرفت که طی برگزاری جلسات متعدد افرادی که علاقمند به خدمت و مرمت آثار باستانی هستند، شناسایی شدند.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌‌ و گو با  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در مورد اعتبارات اختصاص داده شده به حوزه میراث فرهنگی در سال جاری، گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای میراث فرهنگی کمی بیشتر از دو هزار میلیارد تومان بود که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان آن توسط مجلس افزایش یافت.



عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه تا این لحظه اعتبارات اختصاص داده شده به وزارتخانه میراث فرهنگی پرداخت نشده است، افزود: از اعتبارات اختصاص داده شده فقط مبلغ محدودی پرداخت شد اما هنوز تبدیل به بودجه قطعی نشده است؛ به همین دلیل پیش بینی استفاده از خیرین میراث فرهنگی مورد توجه قرار گرفت که طی برگزاری جلسات متعدد افرادی که علاقمند به خدمت و مرمت آثار باستانی هستند، شناسایی شدند.



وی ادامه داد: فعال کردن صندوق مرمت و احیا از دیگر اقداماتی است که به واسطه آن می‌توانیم  بخشی از آثار باستانی را توسط مردم احیا و برای کاربریهای مختلف در نظر بگیریم؛ همچنین برداشتن موانع از پیش پای کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند و از طرفی  بخشی از مشکلات در محل استان‌ها حل و فصل می‌شود.
















دانلود


ضرغامی با تاکید بر اینکه گزارش عملکردی وزارتخانه به کمیسیون فرهنگی ارائه شده، یادآور شد: کمیسیون فرهنگی طی بررسی برنامه هفتم توسعه و بودجه بندی‌های سالانه همکاری لازم با وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری داشته است، مقرر شد برای مواردی که نیازمند همکاری با کمیسیون فرهنگی هست اقدامات شایسته‌ای انجام پذیرد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 373377
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار