خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/11 - 19:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

پیام تبریک شهریاری به مناسبت روز معلم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پیامی 12 اردیبهشت روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ متن پیام تبریک حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم به مناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم به شرح زیر است:



ما را نبود نظر به خوبی و بدی  مقصود رضای او و خشنودی اوست



انسان از بدو تولد در حال آموختن و افزودن به تجارب و آگاهی خویش است تا در برهه های مختلف زمانی از آنچه می آموزد به بهترین نحو برای رسیدن به سر منزل مقصود بهره ببرد.



خداوند بلند مرتبه نیز در قرآن کریم به قلم و آنچه می نویسد قسم یاد می کند و با این تاکید و قسم یاد کردن بر اهمیت تعلیم تعلم تاکید می نماید. تعلیم و تعلمی که حائز ویژگی هایی در مسیر عبودیت و انسانیت است و سرمنزل مقصود نیز خداآگاهی منتج به قرب الهی است.



از مکتب امثال شهید مطهری (ره) می آموزیم که اگر دانش منتج به بینشی برای خضوع در مقابل خداوند و قرب الهی باشد قطعا انسان را به سرچشمه اصلی حیات رهنمون می سازد و آن زمان که کسب علوم باعث غرور و تکبر و خودپسندی گردید دچار آفت شده  است چرا که شیطان رجیم اگر چه عالم به خداآگاهی بود اما غرور وتکبر او را از درگاه مقربان راند.



در پایان باید به این نکته مهم نیز اشاره ای داشته باشم که صمیمیت، پویایی و ایجاد انگیزه توام با رشد معنویت و دوری از تکبر و غرور برای عالم و متعلم، منتج به شجره طیبه ای می شود که امثال شهید مطهری اسوه این طریق پر طمطراق بودند.



اینجانب 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم را گرامیداشته آرزوی توفیق برای تمامی ایثارگران این عرصه دارم/



پایان پیام

  • کد خبر : 360930
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم