وحیدی:
پژوهش سراهای دانش آموزی باید به مراکز ایده خلاق تبدیل شوند
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، ضمن تشریح پیشنهاد خود برای تبدیل پژوهش سراهای دانشآموزی به مراکز ایده خلاق و مجموعههای فناور تاکید کرد که جمعآوری ایدههای خلاقانه دانشآموزان نظام خلاقیت را در مدارس فراگیر میکند.
محمد وحیدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در مورد اعلام خبری از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه در نظر داریم با برگزاری یک فراخوان، ایدههای طراحی فضاهای آموزشی و پرورشی را بر مبنای دانش بنیان و متناسب با بوم و اقلیم برای ساخت مدارس دانش بنیان جمعآوری کنیم، گفت: پیشنهادی که بنده در جلسه با مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور دادم این بود که حوزه دانش بنیان چون ریشههای آن به ارتباط بین ایده خلاق و فناور در حوزههای مختلف برمیگردد میتوانیم مراکز پژوهشی یعنی پژوهش سراهای دانش آموزی را به مراکز ایده خلاق و مجموعههای فناور تبدیل کنیم.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این رویکرد دانشآموزانی که ایده خلاق دارند میتوانند به این مراکز مراجعه کنند کما اینکه طرح آن هم در معاونت علمی اجرا شده است تا هر منطقهای از این ظرفیت برخوردار باشد که قطعا میتواند در جهت جمعآوری ایدههای خلاقانه دانشآموزان کمککننده باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: جمعآوری ایدههای خلاقانه دانشآموزان به معنای تغییر مدرسه و الگوی آموزش نیست چرا که در این راستا نمیتوان ساختار مدارس را تغییر داد اما اینکه مدارس با این روش به سمت انجام کارهای مطالعاتی دانش بنیان حرکت کنند، رویکرد خوبی است اما قطعا در پی آن تغییر ساختار مدرسه صورت نمیگیرد و تنها از این طریق میتوان از ظرفیت ایدههای خلاق دانشآموزان استفاده کرده و رویکرد نظام خلاقیت را به نوعی در مدارس فراگیر کرد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته نظام خلاقیت یکی از ابعاد سند تحول است که تقویت خلاقیت، نوآوری و تفکر را در حوزه دانش آموزی به عنوان یک اصل مد نظر قرار داده است./
پایان پیام
جمعآوری ایدههای خلاقانه دانشآموزان به معنای تغییر مدرسه و الگوی آموزش نیست/ضرورت تبدیل پژوهش سراهای دانشآموزی به مراکز ایده خلاق و مجموعههای فناور