خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/21 - 11:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

پژوهانه دانشجویان دکتری باید پرداخت شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری اینکه  در بودجه 1400 رقمی معادل ۵۰ میلیارد تومان برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده است، بر پرداخت پژوهانه دانشجویان دکتری دانشجویان مقطع دکتری تأکید کرد.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره پژوهانه دکتری دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان دوران دکتری موتور توسعه علمی کشور محسوب می‌شوند که در گیر و دار ورود در دوران تأهل یا فرزندآوری هستند. از طرفی مخارج تحصیل و معیشت غالباً این عزیزان را متمایل به پیگیری شغلی نسبتاً ثابت و قابل اتکا می‌کند که در اغلب موارد بی‌ربط به رشته تحصیلی آن‌ها است.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که اساتید راهنما همواره در کشور از عدم حضور دانشجویان دوره دکتری در آزمایشگاه‌ها و تمرکز بر رساله دوره دکتری گلایه‌مندند و بعضاً طی 6 تا 7 سال فارغ التحصیل می‌شوند، نبود حمایت مالی از دانشجوی دکتری و توقع به جای اساتید،‌ دانشجویان دکتری را تحریک به خروج از کشور و در نتیجه موجب زیان کل جامعه می‌شود.



وی یادآور شد: از طرفی وزارت علوم مطابق قوانین و مصوبات در حوزه آموزش عالی از داوطلبان تحصیل در دوره‌‎های دکتری تعهد حضور تمام وقت در دانشگاه می‌گیرد. متأسفانه پیش از این قرار بود در قالب پژوهانه حدود 3 میلیون تومان به دانشجویان دوره دکتری پرداخت شود که حتی این رقم بسیار پایین نیز دیگر پرداخت نمی‌شود.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: البته باید یادآور شویم بعد از سال‌ها در بودجه ۱۴۰۰ مجلس، بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شد. لذا از وزیر علوم درخواست داریم به ‌طور جدی به این موضوع ورود کند و به دانشجویان پژوهشگر دکتری (روزانه) که به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند، پژوهانه را پرداخت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 326911
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار