خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/20 - 13:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
افکار شهید آوینی تبلور هنر انقلاب

پژمانفر: اندیشه آوینی انعکاسی از راه حل‌ها با توانایی حل مشکلات است که باید عملیاتی شود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید آوینی نظرات تازه و نوینی را در راستای برون رفت انسان‌ها از مشکلات داشته است؛ متاسفانه این نظرات در جایگاه سخنرانی‌ها باقی مانده و نتوانست به مرحله عملیاتی شدن در زندگی بشر برسد.

نصرالله پژمانفر در گفت و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد روز هنر انقلا ب و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی گفت: هنر یکی از مهمترین ویژگی‌های وجودی انسان است که می‌تواند ابزاری برای انتقال فرهنگ‌ها، باورها و ایجاد یکسری از افکار باشد که بشر به واسطه آن حلال مسائل زندگی خود خواهد بود؛ تاکنون مبانی فکری مناسبی برای آن ارائه نشده و متاسفانه هنر امروز  با زندگی ایرانی و اسلامی ما مغایرت داشته است.



نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: هنر توانمند هنری است که بتواند مشکلی از مشکلات مردم را حل کند اما امروزه هنر بحران‌ها را به شکل پیچیده در زندگی انسان‌ها به نمایش گذاشته است؛ در خلاصه کلام می‌توان گفت هنر در خدمت حل مشکلات بشر نبوده است و در قالب سینما، عکس، رمان و .... نتوانست موضوعات مربوط به زندگی و شریعت را رفع کند و پاسخگوی سوالات انسان‌ها در تمام مسائل و مشکلات باشد.



پژمانفر تصریح کرد: هنر انقلاب اسلامی به عنوان یک جریان فکری است که بنای فطرت انسان‌ها را توانمندتر و مستحکم‌تر می‌کند؛ هنری متعهد است که در خدمت بشر بوده و توانایی حل مشکلات جامعه بشری را دارد، بیستم فروردین ماه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب اسلامی  نامگذاری شده است؛ در واقع این شهید بزرگوار پرچمدار این جریان فکری بوده است.



 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع هنر انقلاب انعکاسی از راه حل‌ها است که توانایی حل مشکلات را دارد  و افکار و عقاید شهید آوینی در آن نمایان است.



نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد بازتاب نظرات شهید آوینی در دهه چهارم انقلاب گفت: شهید آوینی نظرات تازه و نوینی را در راستای برون رفت انسان‌ها از مشکلات داشته است؛ متاسفانه این نظرات در جایگاه سخنرانی‌ها باقی مانده و نتوانست به مرحله عملیاتی شدن در زندگی بشر برسد و پاسخگو باشد.



وی در ادامه یادآور شد: هنر باید در قالب تعهد قرار بگیرد و بتواند پشتوانه فکری محکمی از اسلام داشته و روح انسان را به آرامش برساند به فرض مثال زمانی که انسان در یک فضای سینمایی یا نمایشگاهی قرار می‌گیرد با دیدن آثار هنری به آرامش برسد.



نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: نظرات و افکار شهید آوینی در قالب کتاب به ویژه رمان‌های جنگ توانسته نیاز مخاطبان را برآورده کند اما در نظر داشته باشیم در بسیاری از بخش‌ها همچون سینما، تئاتر، عکس و ...  مغفول مانده‌ایم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 339791
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار