خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/22 - 14:51
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با اهالی رسانه مطرح کرد:

پویش "هم سرنوشتیم" گامی موثر در جهت تعالی خانواده و تشویق به فرزندآوری

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، از پویش "هم سرنوشتیم" به عنوان گام موثر این سازمان در جهت تعالی خانواده، افزایش فرزندآوری و جلوگیری از طلاق یاد کرد که در یک مقطع زمانی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، همزمان با سومین سال انتصاب حجت‌الاسلام محمد قمی از سوی رهبر معظم انقلاب، نشست خبری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای پاسخگویی به اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز (دوشنبه 22 شهریور) در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.



حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با خوشامدگویی به اصحاب رسانه و خبرنگاران در سخنانی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی دارای وظایف متنوع و متعددی است. به عنوان مثال در ایام محرم و صفر با بیش از ۹۰ هزار هیئت مذهبی تعامل دارد، خوب است که فعالیت ۹۳ هزار و ۹۵۴ هیئت تبلیغ شود که چه برنامه‌ها و دسته‌بندی‌های دارند. در گام دوم نهضت تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات با تلاش و کوشش فراوان به سمت و سوی علمی‌تر شدن، مردمی و اجتماعی‌تر شدن و جوانانه‌تر شدن حرکت می‌کند.



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در گام دوم می‌توان گفت قدری حرکت ما جوان‌محور بوده است. ضمن احترام به همه زحماتی که پیش از این در مجموعه سازمان تبلیغات و در دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشیده شده است تلقی بنده این است که می‌شود این تمایزها و تفاوت‌ها را نشان داد. باید گفت مسئولیت‌های متعدد و متنوعی به سازمان تبلیغات اسلامی سپرده شده است و سعی ما یک حرکت رو به جلو در گام دوم بوده است.‌



هدف از برگزاری پویش "هم سرنوشتیم" ازدواج آسان و تشویق به فرزندآوری بود



حجت الاسلام قمی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مبنی بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در سال 98 اجرای طرح پویش ملی "هم سرنوشتیم" به منظور کاهش آمار طلاق و ازدواج آسان را کلید زد، این طرح چه نتایج مثبتی به همراه داشت؟ گفت: این یک پویش مقطعی گویا و گیرا بود که براساس توصیه رهبر معظم انقلاب به مداحان و هیات های مذهبی برای جدی گرفتن مسئله خانواده در دیدار روز ولایت حضرت صدیقه زهرا (س) شکل گرفت.



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما حامی پویش هایی هستیم که مجموعه مردمی برگزار می کنند که بعضی از این پویش ها را هم سازمان بانی شده که اجرا شوند که برخی موفق تر بوده و برخی نیز موفقیت کمتری داشتند، کما اینکه در اجرای پویش های "سپاس پرستار" و "سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی" با اقبال خوبی مواجه شدیم.



وی تصریح کرد: پویش "هم سرنوشتیم" جزو خرده اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در جهت جدی گرفتن تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی بود که به صورت مقطعی انجام شد و به غیر از آنچه در فضای مجازی انعکاس داده شد، در هیات های مذهبی و در پی مصاحبه هایی که ذاکرین با رسانه ها داشتند انعکاس موثری داشت و اصل موضوع این بود که جامعه مردمی فرهنگی جهادی هیاتی قرآنی مکتبی متوجه اهمیت جایگاه خانواده باشند و یکی از مقاصد این پویش نیز بود که جای دارد در اینجا از تلاش های رسانه ملی پیرامون انتشار اخبار روند اجرای آن قدردانی کنم.



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: اجرای پویش "هم سرنوشتیم" یک گام موثر در جهت جدی گرفتن مسئله خانواده  و جلوگیری از طلاق و افزایش تعداد فرزندآوری در خانواده ها بود.



حجت الاسلام قمی افزود: اجرای این پویش به اتمام رسیده اما در مقاطعی دیگر پویش هایی با همین مضمون و در سایر محورها جای آن را گرفت، ضمن اینکه ما ترجیح مان این است که پویش های مردمی موثر فرهنگی که به تبیین و ترویج اسلام ناب و مکتب امامان می پردازد، حمایت کنیم و مطمئن باشیم که در این هیچ جا خلأیی باقی نمانده و طرح روی زمین نمی ماند و با استفاده از ظرفیت مردمی می توانیم کار را در زمان کوتاه انجام دهیم./



پایان پیام



گزارشگر: مرضیه جلیلی

  • کد خبر : 327038
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار